"Espills a les aules": com empoderar el professorat LGTBIQA+ perquè siga referent de diversitat
Aquesta campanya de Lambda recull testimonis reals per a demostrar el benefici que aporta la visibilització de la diversitat d'identitats de gènere i orientacions sexoafectives en les comunitats educatives
El col·lectiu LGTBIQA+ per la diversitat sexual, de gènere i familiar, Lambda, ha presentat una campanya per a la tornada a l'escola "Espills a les aules" per tal d'empoderar el professorat i convertir-lo en referent de diversitat.
La iniciativa recull testimonis reals per a demostrar el benefici que aporta la visibilització en les comunitats educatives referents LGTBIQA+. Àlec Casanova n'és un exemple. No li va ser fàcil fer la transició al centre on és professor de Primària. Amb el suport dels companys i l'administració va haver de fer front a determinats comportaments. "He rebut qüestionaments, insults i rebuig", ha declarat Casanova.
Els entorns educatius necessiten espills on veure's reflectits, i amb la visibilització, es va convertir en un autèntic referent per a l'alumnat. Precisament és aquest l'objectiu de la campanya que la Federació Estatal LGTBI+ (FELGTB) llança amb l'inici de curs. "Si no eduquem en diversitat, tot açò es converteix en violència contra totes les persones", ha explicat la tècnica dels programes educatius de Lambda, Amparo Navarro.
Més llegit
-
Un informe de la CGT advertix que la Generalitat coneixia el desbordament del Poio des de primera hora de la vesprada
-
Educació anuncia un decret per a reforçar l'autoritat del professorat a les aules
-
Mercadona acorda l’adquisició de Logifruit, amb 1.600 empleats, per a integrar la gestió d’envasos reutilitzables
-
L'Aemet anticipa un hivern més calorós en què el comportament de les pluges és una incògnita
-
Un enginyer confirma que a les 20:41 hores va alertar la Generalitat i la CHX del desbordament de la presa de Buseo
-
Nou episodi de pluges generals