Emergències demana que s'investigue la càmera oculta que van trobar a la base dels bombers forestals de Yátova
La Conselleria espera que "les investigacions en marxa puguen aclarir com més prompte millor el que va succeir per a adoptar les mesures oportunes" davant d'un cas que considerem de la "màxima gravetat"
La Conselleria d’Emergències i Interior ha sol·licitat a la Policia de la Generalitat que investigue el descobriment d’una càmera oculta a la base dels bombers forestals de Yátova, després que el personal va presentar denúncia davant de la Guàrdia Civil.
Segons han confirmat fonts de la Conselleria, el descobriment el va avançar este dimecres eldiario.es, que assenyalava que els bombers forestals que vigilaven el cabal del barranc de Poio el matí del dia de la dana i que van retirar a les 14:40 hores pertanyien a la unitat de Buñol, amb base a Yátova.
A més, la direcció de la Societat Valenciana de Gestió Integral dels Serveis d’Emergències (SGISE) ha obert un expedient per a dur a terme una investigació interna sobre el cas. Les mateixes fonts afirmen que en la Conselleria i en la SGISE "s'està actuant amb contundència des del mateix moment en què es va tindre coneixement d'estos fets, procedint a l'obertura d'un expedient per a dur a terme una investigació i també amb la col·laboració de la Policia de la Generalitat".
La Conselleria espera que "les investigacions en marxa puguen aclarir com més prompte millor el succeït per a adoptar les mesures oportunes" davant d'un cas que considerem de la "màxima gravetat, ja que incidix directament en el benestar i podria atemptar contra la privacitat de les persones que treballen en el Servei de Bombers Forestals de la Generalitat".
Reaccions polítiques
La portaveu socialista d’Emergències a les Corts, Alicia Andújar, ha qualificat els fets de “molt greus” i que atempten contra els drets dels treballadors, reclamant la compareixença del conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama. Andújar ha recordat altres episodis en què, segons ella, el govern autonòmic ha vulnerat drets laborals, com la filtració d’una conversa privada entre tècniques de l'112 i de l’Aemet el febrer passat.
Per la seua banda, la portaveu adjunta de Compromís, Isaura Navarro, ha assenyalat que els fets recorden casos recents d’espionatge il·legal en política i ha demanat una investigació “exhaustiva i independent” per a aclarir per què es va ordenar la retirada dels bombers que vigilaven el barranc de Poio i deixa sense informació clau els centres de coordinació. Navarro ha advertit que qualsevol intent de silenciar la veritat o protegir interessos partidistes només contribuïx a erosionar la confiança en les institucions.
Més llegit
-
Almenys quinze persones mortes i una vintena de ferides en descarrilar un funicular de Lisboa
-
À Punt oferix en directe el dia gran de Puçol amb la desencaixonada de cinc bous
-
Intenten controlar un incendi al desballestador Bonaire, a Quart de Poblet
-
Portugal decreta un dia de dol nacional per l’accident del funicular de Lisboa amb setze morts i vint-i-tres ferits
-
Un dels periodistes agredits: "Esperem que la denúncia servisca perquè ningú torne a intentar censurar per mitjà de la violència"
-
Un camió deixa quatre ferits després d'atropellar un grup de treballadors en xocar contra una zona en obres a la V-31