Educació investigarà el discurs contra l’independentisme català d’una professora d’un institut de Vinaròs
La professora assegura que les famílies catalanes estan dividides i que, fins i tot, hi ha acomiadaments en el treball.
La inspecció de la Conselleria d’Educació es reunirà dilluns que ve amb la direcció de l’IES Leopoldo Querol de Vinaròs després que s’ha fet pública a través de les xarxes socials l’al·locució d’una professora que donava la seua versió sobre l’acció de l’independentisme a Catalunya. La mestra, que imparteix l'assignatura de Plàstica, utilitza arguments com que “han promogut revoltes, han promogut la violència i això està penat pel Codi Penal. I automàticament què passa, ai pobrets, i pobrets, i tu dius ‘pobrets’, pobret el tio desgraciat a qui has cremat el cotxe, a qui li has pegat bufetades”.
Segons s'escolta a la gravació, la professora assegura en una conversa amb alumnes, de 14 anys d'edat, que a Catalunya hi ha un problema gros i que s’ha produït una bretxa que fa que les famílies estiguen dividides i assegura que s’hi produeixen casos d’assetjament en el treball, i fins i tot acomiadaments. En les gravacions també s’escolta la veu d’alguna de les alumnes del centre.
Dilluns, segons han confirmat a À Punt Mèdia fonts de la Conselleria d’Educació, l’inspector de zona es desplaçarà a l’institut i es reunirà amb la direcció per a intentar aclarir tots els detalls de l’assumpte. Serà, després de l’anàlisi i investigació dels fets, quan es resoldrà si s’ha de prendre alguna mesura.
Més llegit
-
Martínez Mus estrena la vicepresidència segona, que deixa Gan Pampols, demanant una reunió a la comissionada per a la reconstrucció
-
Convocades les oposicions per a cobrir 1.959 places de mestres, que per primera vegada s'iniciaran al setembre
-
Un accident a la pista de Silla i un altre a l’A-7 col·lapsen les variants de València
-
PP i Vox inicien els contactes per a buscar relleu en la presidència de la Generalitat
-
L'ocupació remunta i marca nou rècord a l'octubre a pesar del repunt lleu de l'atur, amb 742 parats més
-
Carlos Mazón presenta la dimissió com a president de la Generalitat: "Ja no puc més"