Les dones prenen els carrers per a declarar l’emergència feminista
Sota el lema “La nit serà violeta” han denunciat els assassinats i les violacions que encara pateixen.
El moviment feminista ha pres aquest divendres els carrers per a declarar l’emergència feminista i cridar contra les violències masclistes i la reculada en els drets de les dones. És una iniciativa de la plataforma feminista d'Alacant, que va sorgir per a rebutjar els crims masclistes de l'estiu i que s'ha estés a tot Espanya i part de Sud-amèrica.
Sota el lema “La nit serà violeta”, les organitzacions convocants han cridat les dones a eixir al carrer amb llums de color morat per a denunciar els assassinats i les violacions que encara pateixen.
Enguany 43 dones han sigut assassinades per les parelles o exparelles i 32 menors han quedat orfes. Des del 2003, any en què van començar a registrar-se els crims masclistes, 1.017 dones han sigut assassinades.
Experiment audiovisual a Dénia
Coincidint amb aquesta convocatòria, l’Ajuntament de Dénia ha patrocinat un experiment audiovisual que exposa els homes a situacions quotidianes de violència masclista.
En el marc d'aquesta convocatòria, la façana de l'Ajuntament de Dénia s'il·luminarà de color morat en senyal de suport i solidaritat amb la iniciativa.
Més llegit
-
Troben un home mort al seu domicili en tornar a Gátova després de l’incendi
-
Gátova, evacuada i pendent del foc, troba refugi a Bétera
-
El veïnat de Tavernes de la Valldigna torna a eixir al carrer a exigir la regeneració de la platja
-
Pogacar imposa la seua llei a Mònaco i es posa el primer mallot roig de la Vuelta
-
Desenvolupen a Alacant un sistema per a depurar l'aigua dels ports amb algues
-
La sanitat pública valenciana incrementa la plantilla en més de 3.600 places en tres anys