Dolors Corella: "Les dietes s'hauran de planificar en funció dels sabors dels aliments"
La Premi Jaume I en Investigació Mèdica explica en què se centra el seu treball pioner.
En Les notícies del matí hem entrevistat Dolors Corella, Premi Jaume I 2018 en Investigació Mèdica, per la seua pionera recerca en el naixement i desenvolupament de la Genòmica Nutricional. Demà rebrà el guardó en la cerimònia de lliurament dels premis d'enguany junt amb els també Premis Jaume I María Vellet, en Investigació Bàsica, Xavier Freixas, en Economia, Íñigo Losada, en Protecció del Medi Ambient, Ramón Martínez, en Noves Tecnologies, i Enrique Silla, en la categoria d'Emprenedoria.
Dolors Corella, catedràtica de la Universitat de València, explica en què consisteix el seu treball ara reconegut pels Premis Jaume I. Segons conta, s'ha investigat molt sobre la "susceptibilitat genètica que du a patir alguns problemes de salut, com ara diabetis, malalties cardiovasculars o alguns càncers", però encara queda molt per fer en el camp en què ella s'ha centrat: la genètica nutricional.
Abans no se sabia que "la genètica també influeix a l'hora de decidir què ens agrada menjar" –explica Corella– "i això ens permet entendre per què hi ha moltes persones que no poden deixar de menjar dolç, fet relacionat amb l'obesitat o la diabetis".
La investigació que porta a terme Dolors Corella és una nova línia que relaciona la base genètica amb els gustos pel menjar.
Es poden mesurar els sabors i, segons Corella, la gent més grossa té menys percepció de sabors i aquesta menor percepció comporta que s'activen menys els mecanismes de sacietat i que sempre es tinga fam. És a dir, està relacionat la menor percepció dels sabors amb la major necessitat de menjar. "Comprendre açò farà que es puguen planificar millor les dietes per sabors i no per calories", apunta.
Des de juny, quan es van conéixer els noms dels guardonats fins ara, la visibilitat del seu treball ha augmentat i s'estan realitzant contactes i col·laboracions amb altres investigadors.
La catedràtica ha dit que invertirà els 100.000 euros del premi en continuar la investigació en genòmica nutricional per a tindre millor salut. "Calen molts diners per a investigar perquè les tecnologies especialitzades són molt cares i ens vindran molt bé per a fer millors experiments", destaca.
Més llegit
-
Vota per la millor Foguera La Colla d’À Punt – Fogueres 2025
-
Feijóo situa Sánchez al capdavant d'una "manada corrupta" i el president espanyol li recorda els casos del PP i Vox
-
La Fiscalia no veu “infracció criminal” en Mónica Oltra després de ser acusada d'encobrir els abusos de l’exmarit a una menor
-
Troben mort a Castelló el doctor maxil·lofacial Luis Senís
-
L'Audiència de València avala la jutgessa de la dana i confirma la imputació de Pradas
-
El disc extern que una dona va tractar d'extraure de casa d'Ábalos contindria converses amb Sánchez i ministres
Més vist
-
18.06.2025 | Especial Fogueres: La mascletà - Pirotècnia Crespo d’Alzira
-
19.06.2025 | Especial Fogueres: La mascletà - Pirotècnia Turís
-
19.06.2025 | Informatiu nit | L'oratge
-
19.06.2025 | Informatiu nit
-
19.06.2025 | Qui ha passat hui pel racó d'À Punt?
-
19.06.2025 | Especial Fogueres: Prèvia de la mascletà