El número tres de Coalició per Melilla, entre els nou detinguts per intentar un frau massiu en el vot per correu
L'operació policial es desenvolupa en el marc de la investigació judicial, sota secret de sumari, que indaga una suposada compra de sufragis
La Policia Nacional ha posat en marxa aquest dimarts una operació amb detencions i escorcolls a Melilla per la presumpta compra de vots per correu per a les eleccions municipals del 28 de maig. L'actuació s'ha saldat amb almenys nou persones detingudes per estar suposadament vinculades amb el frau investigat i que es podia haver comés en els comicis previstos per a aquest diumenge a la ciutat autònoma. Entre els arrestats està el número tres de les llistes de Coalició per Melilla (CpM), Mohamed Ahmed Al-lal, segons han indicat a Efe fonts pròximes a la investigació. Al-lal és actualment conseller de Districtes, Joventut i Participació Ciutadana en el govern de la ciutat autònoma i va ser viceconseller de Noves Tecnologies.
Segons han informat la delegació del govern, l'actuació s'ha desenvolupat en el marc de la investigació judicial pel cas dels vots per correu. Durant el matí s'han registrat deu punts de la ciutat —entre ells dependències de CpM, principal partit del govern melillenc—, i s'ha arrestat almenys sis persones. A aquestes cal afegir tres detencions més que tingueren lloc dilluns i que estan relacionades amb la mateixa causa. El jutjat ha declarat el secret de les actuacions.
Un dels escenaris dels escorcolls aquest dimarts és la seu del gabinet de comunicació de CpM, en la carretera de Farhana, segons ha pogut comprovar l'agència Efe en el lloc dels fets.
D'altra banda, segons les dades actualitzades aquest dimarts pel Ministeri de l'Interior, de les 11.707 sol·licituds per a exercir el sufragi postal a Melilla, s'han presentat en Correus 1.882 vots, el 16%. D'ells, 761, van fer-ho abans que la Junta Electoral de zona de Melilla acordara el passat 17 de maig que l'electorat que han demanat a la ciutat autònoma exercir el dret per correu s'hagueren d'identificar en les oficines a l'hora d'emetre el vot i no sols en el moment de demanar-lo i rebre la documentació electoral. CpM, partit liderat per Mustafa Aberchán, s'ha oposat frontalment a aquesta mesura. Aquest dirigent ja va ser condemnat per pràctiques irregulars semblants.
Més llegit
-
L'Aemet amplia fins a la mitjanit l'avís roig per pluges torrencials al litoral sud de València
-
Carmen Prades Gil i Marta Mercader Roig, falleres majors de les Falles 2026
-
L'avís per fortes pluges deixa sense classe a més de 115.000 alumnes de València i Castelló
-
Una jove de 14 anys resulta ferida després que l'ha atropellat un tramvia a València
-
Un conductor sorprés per la tempesta en l’AP-7 a Tarragona: “Va ser una autèntica bogeria”
-
Troben un cadàver en estat avançat de descomposició a la platja del Dosser de Cullera
Més vist
Més escoltat
-
13.10.2025 | Les notícies del migdia
-
12.10.2025 | Fem banda T2
-
13.10.2025 | Cadena de valor | Possible pujada de l'SMI per a 2026
-
13.10.2025 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | El Gran Llibre (Secret) de la Paella
-
12.10.2025 | Les notícies de migdia cap de setmana
-
13.10.2025 | La vesprada d'À Punt | Quarta Part | Les noves Falleres Majors de València