Dos detinguts a València per bloquejar el web d'Estrangeria i revendre les cites
Hi ha un centenar de persones afectades a tot Espanya que van pagar entre 50 i 90 euros per cites que, després, no existien
Necessitaves fer un tràmit d'Estrangeria i era impossible demanar cita? Misteri resolt. La Policia Nacional ha detingut dos persones a València que van bloquejar el sistema i van acaparar amb un bot informàtic quasi totes les cites lliures. Després, les venien a un preu d'entre 50 i 90 euros.
Els investigadors asseguren que, amb este sistema, havien aconseguit usurpar cites a quasi tot Espanya. En el registre al domicili, en un municipi valencià, els han intervingut 7.290 euros en efectiu i nombrosos dispositius electrònics des dels quals, presumptament, controlaven el negoci.
La investigació es va iniciar arran de diverses denúncies de persones estrangeres que manifestaven haver sigut víctimes de l'estafa. Totes les persones afectades denuncien haver-se vist obligades a pagar per transferència bancària una cita que, després, no existia. La policia estima que hi ha més d'un centenar de víctimes repartides per tot el territori nacional.
Els dos arrestats estan acusats dels delictes d'estafa i danys informàtics. La investigació continua oberta i no es descarten noves detencions.
Més llegit
-
Un mort i tres ferits en un tiroteig a Alzira arran d'una disputa familiar
-
Detenen un home de 85 anys per la mort violenta de la seua exnora de 47 a Madrid
-
Mor una dona després de patir un accident amb un quad en una zona forestal de la Vall d'Uixó
-
Roben a Alacant un tràiler amb roba de Zara valorada en un milió d’euros fent-se passar per policies
-
L’Imserso entra en crisi: els hotels de Castelló alerten que el programa ja no els compensa
-
Un jove palestí que va viure a València demana ajuda perquè l’evacuen de Gaza