Detinguts dos històrics d'ETA per retre homenatge als presos de la banda
Les detencions les ha ordenades l'Audiència Nacional per un possible delicte d'enaltiment del terrorisme i humiliació a les víctimes
La Guàrdia Civil ha detingut els històrics etarres Carlos Sáez d'Eguilaz i Felipe San Epifanio, Pipe, excap del comando Barcelona, per la seua presumpta relació amb l'organització d'homenatges a presos d'ETA quan ixen de presó.
Les detencions les ha ordenades el jutjat central d'instrucció número 6 de l'Audiència Nacional per un possible delicte d'enaltiment del terrorisme i humiliació a les víctimes, segons han confirmat fonts de la lluita antiterrorista.
Els arrestos s'han produït en el marc de l'operació Kabat, segons ha avançat El Mundo, en la qual van ser arrestats al gener de 2020, en una primera fase, quatre dels terroristes que dirigien els ongi etorri públics i multitudinaris als etarres que ixen de presó i que han seguit les ordes de l'organització al llarg de tot el seu recorregut penitenciari.
D'altra banda, la Fundació Villacisneros ha presentat aquest dimarts una denúncia contra l'alcalde d'Hernani (Guipúscoa), Xabier Lertxundi (EH Bildu), davant la Fiscalia General de l'Estat per incloure en el programa de festes patronals "una manifestació reivindicativa en favor dels presos d'ETA".
Més llegit
-
L'Audiència avala que Mazón es persone en la causa penal sobre la dana contra el criteri de la jutgessa
-
Importaco supera per primera vegada els mil milions de facturació i guanya un 36,8% més
-
El professorat torna a manifestar-se a València, Castelló i Alacant en el 17é dia de vaga indefinida
-
El València Basket i el repte d'un play-off il·lusionant
-
‘Punt a punt’ retransmet el València Basket-Surne Bilbao dels quarts de final de lliga
-
Rovira: "És el pressupost més alt d'Educació i la pujada de 200 euros situa el professorat entre els més ben pagats d’Espanya”