Dos detinguts a Crevillent per dotze robatoris violents a ancians
Es decantaven per persones d'edat avançada que caminaven sense companyia i per carrers solitaris per a assaltar-los amb gran brutalitat i robar els objectes de valor que portaven pel procediment de l'estiró
La Guàrdia Civil de Crevillent, amb la col·laboració de la Policia Nacional de Cartagena i la Policia Local de Crevillent ha detingut dues persones a les quals se'ls atribueixen dotze delictes de robatoris a ancians amb violència i furts amb estiró.
Els lladres aguaitaven la víctima potencial des d'un turisme de color negre, amb matrícula italiana i xicotetes dimensions. Es decantaven per persones d'edat avançada que caminaven sense companyia i per carrers solitaris.
Una vegada que seleccionaven l'objectiu, un dels autors baixava del cotxe, s'acostava a preguntar-los alguna cosa, i immediatament els assaltava amb gran brutalitat i els robava els objectes de valor que portaren, mitjançant robatori amb violència o furt per estiró.
Els agents van localitzar denúncies per robatoris comesos a Albatera, Almoradí, Asp, Callosa de Segura, Redovà i Xàtiva, a Alacant; San Martín de la Vega i Torrelaguna a Madrid; Cartagena i Mazarrón, a Múrcia; i Almonte a la província de Huelva.
Finalment, el passat 10 de novembre, en un dispositiu operatiu conjunt entre la Guàrdia Civil i la Policia Local de Crevillent, els agents van interceptar el vehicle investigat i van detindre els presumptes autors, un home i una dona de 37 i 30 anys respectivament, residents a Itàlia.
Se'ls imputen dotze robatoris violents a víctimes entre 60 i 90 anys. Després de ser posats a la disposició del jutjat d'instrucció número 3 d'Elx, s'ha decretat l'ingrés en presó de tots dos.
El valor dels efectes sostrets ascendeix a 20.000 euros. Han sigut recuperades més d'una dotzena de peces de joieria que s'han entregat als legítims propietaris. L'operació continua oberta i no es descarta que es localitzen més víctimes.
Més llegit
-
Envien a presó l'home que va matar el logopeda del seu fill a València
-
La Guàrdia Civil demana la col·laboració ciutadana per a identificar un cos trobat a Albalat de la Ribera
-
El fiscal manté la petició de tretze anys de presó per al raper El Jincho per violar una menor amb discapacitat després d'un concert a València
-
Xàtiva insta la població a tancar portes i finestres per la fumeguera tòxica de l'incendi d'una nau al polígon industrial
-
La parella de Pérez Llorca renuncia a consolidar la plaça a la Diputació de València
-
El jutge del cas Plus Ultra cita com a investigades les filles de Zapatero i la secretària
Més vist
Més escoltat
-
17.06.2026 | 90 minuts
-
18.06.2026 | Amunt i avall | Sisena Part
-
17.06.2026 | “Tránsito”: històries de superació i inclusió a través de la fotografia
-
17.06.2026 | Dolores Corella explica com la dieta i els hàbits poden influir en l’envelliment i l’edat biològica
-
18.06.2026 | Les notícies del matí
-
17.06.2026 | "Viatges", amb Clara Estrems | Viatgem a Jajce i Travnik