Detinguda a Benidoleig una dona reclamada per la República Txeca per un presumpte delicte de tràfic d'armes
Els agents van acudir a un avís per una discussió en una vivenda rural i van acabar localitzant una persona buscada amb finalitats d'extradició
La Guàrdia Civil ha detingut a Benidoleig una dona txeca de 35 anys sobre la qual pesava una requisitòria internacional de busca i detenció amb finalitats d'extradició, emesa per les autoritats del seu país per un presumpte delicte de tràfic d'armes, municions o explosius.
La dona va ser localitzada quan una patrulla del Lloc de Pedreguer va desplaçar-se a una vivenda rural d'esta localitat de la Marina Alta per un avís que alertava d'una discussió entre un home i una dona, tots dos estrangers.
Les comprovacions i entrevistes fetes van permetre descartar l'existència d'agressions o lesions, i les dos parts van confirmar que només s'havia produït una discussió de caràcter personal. Les dificultats idiomàtiques van obligar els guàrdies civils a recórrer de manera continuada a eines de traducció per a poder mantindre eixes entrevistes.
Paral·lelament, es va rebre un avís per un accident de circulació lleu ocorregut als voltants, on el vehicle implicat estava vinculat amb les mateixes persones i la seua documentació corresponia a la dona.
En confrontar les dos identitats en les bases de dades policials nacionals i internacionals es va descobrir que sobre la dona pesava la requisitòria internacional amb finalitats d'extradició i sobre l'home constava un assenyalament internacional d'esbrinament de domicili i parador. La Guàrdia Civil va detindre llavors la dona en compliment de l'orde internacional en vigor. La detinguda va ingressar a la presó a l'espera que es resolga la seua entrega a la República Txeca.
La Guàrdia Civil recorda que els mecanismes de cooperació policial internacional permeten localitzar i detindre a Espanya persones reclamades per la justícia d'altres països, fins i tot en el curs d'actuacions ordinàries de seguretat ciutadana.
Més llegit
-
Milers de persones omplin les principals places dels ajuntaments de la Comunitat Valenciana en solidaritat amb Ceuta
-
La jutgessa eleva a 232 les víctimes mortals de la dana després d’incloure una veïna de Guadassuar
-
MINUT A MINUT | Sánchez compareix al Congrés per a explicar la gestió de la crisi migratòria a Ceuta
-
El director de la Policia diu que cap informe culpa el Marroc de l'entrada a Ceuta
-
Els ajuntaments socialistes de Gandia i Sagunt celebren concentracions alternatives en suport de Ceuta
-
Un informe de la Policia situaria el Marroc darrere de l'entrada massiva a Ceuta i Marlaska exigix explicacions al director del cos