Detenen un extreballador d’una residència de majors de l’Horta Nord per robar joies i rellotges als usuaris
L’arrestat, de 39 anys, aprofitava el deteriorament cognitiu dels usuaris per a sostraure’ls els objectes de valor
La Guàrdia Civil ha detingut un home de 39 anys, extreballador d'una residència de persones majors de l'Horta Nord, per presumptament sostraure diverses joies i rellotges als residents, segons han confirmat fonts d’este cos policial. Ara l’investiguen per delictes de robatori, robatori amb violència, violació de domicili i trencament de condemna.
Els agents del destacament de Montcada van iniciar la investigació arran de la denúncia dels familiars d'una persona que havia faltat al centre. Quan van anar a recollir les pertinences del parent, trobaven a faltar un rellotge.
Arran d’este cas, els agents van constatar que hi havia més residents que havien patit fets semblants. En tots els casos, les víctimes eren usuaris amb un deteriorament cognitiu, circumstància que dificultava que s’adonaren de les sostraccions. A més, els robatoris es produïen dins de les habitacions, que legalment tenen la consideració de domicilis, com apunten des de la benemèrita.
Fins i tot en un dels robatoris, l’arrestat va abordar amb violència una resident i va arribar a tapar-li la boca perquè no poguera demanar auxili, segons han puntualitzat des de la Guàrdia Civil.
Les imatges de seguretat de l’empresa van permetre als agents identificar un treballador de la residència com a autor dels fets. En identificar-lo, els guàrdies civils van comprovar que el suposat autor dels fets tenia una prohibició judicial d'aproximació i entrada en qualsevol centre geriàtric.
La detenció va ser complexa, donat que el presumpte lladre no comptava amb domicili conegut i, a més, havia abandonat el lloc de treball arran de la investigació, com indiquen fonts d'este cos policial. No obstant això, a finals d’abril el presumpte lladre va quedar detingut i ja ha passat a disposició judicial.
Més llegit
-
Educació cita els sindicats docents esta vesprada després de rebre la nova proposta per a desconvocar la vaga
-
El professorat enceta este dilluns la tercera setmana de vaga indefinida
-
L’activista valenciana Emilia Nacher relata en À Punt les tortures patides després de la intercepció de la Flotilla cap a Gaza
-
L'aprenentatge de llengües retarda l'aparició de malalties cognitives
-
Condemnen a tres anys i mig de presó el capità del vaixell naufragat a Indonèsia en què van morir quatre valencians
-
Un jove de 18 anys mort i quatre ferits en caure un cotxe per un bancal de 150 metres a Polop