Detectar el gluten en els aliments, clau per a evitar el dany intestinal dels celíacs
L'1% de la població pateix celiaquia però al voltant del 85% dels afectats no ho saben
La celiaquia és una malaltia infradiagnosticada. L'1% de la població la pateix, però huit de cada deu persones no ho saben i confonen els símptomes amb altres problemes intestinals.
La celiaquia està causada per una intolerància al gluten, un conjunt de proteïnes presents en molts cereals, que també s'utilitza com a espessidor. Detectar el gluten en els aliments és clau per a evitar el dany intestinal en les persones celíaques.
Aquest dijous, Dia de la Persona Celíaca, mostrem alguns dels avanços científics que poden millorar la seua qualitat de vida. Un grup d'investigació de la Universitat Politècnica de València està desenvolupant un dispositiu per a localitzar-lo en qualsevol producte. Elena Aznar, investigadora del CIBER de Bioenginyeria i Nanomedicina de la UPV, explica que aquest sistema detecta la gliadina, la proteïna soluble del gluten.
Més llegit
-
El professorat que corregix la PAU amenaça de dimitir en bloc per l'estancament de les negociacions de la vaga
-
Educació i professorat reprenen les negociacions amb la unitat sindical trencada per l’acord d’increment salarial
-
Vox anuncia un acord amb el PP per a presentar els pressupostos del 2026
-
Ferran Torres i Grimaldo seran els representants valencians en el Mundial
-
La CSIF i l'ANPE accepten l'increment salarial i trenquen la unitat sindical
-
La negociació entre Educació i els docents continua encallada per les ràtios i arriba a un "microacord" sobre la burocràcia