Desmantellen a València una ramificació del càrtel de Jalisco
En una macrooperació a Espanya, la Policia Nacional ha detingut vint persones per introduir droga des de Sud-amèrica droga en maquinària pesant
La Policia Nacional, juntament amb la DEA estatunidenca i els Països Baixos, ha desmantellat l’oficina que tenia el Càrtel Jalisco Nova Generació (CJNG) a Espanya, en una operació en la qual han detingut vint persones que presumptament es dedicaven a introduir des de Sud-amèrica grans quantitats de droga oculta en maquinària industrial de gran tonatge. Entre les accions, els agents han desarticulat una ramificació ubicada a València.
Batejada com a operació Oyamel, els agents han confiscat 1.870 quilos de cocaïna, 375 quilos d'amfetamina, 275.000 euros en efectiu, criptomonedes per valor de 15.000 dòlars, tres armes, quinze vehicles i catorze quilos de plata.
Segons ha informat la Direcció General de la Policia Nacional, els agents de la Unitat Central de Drogues i Crim Organitzat (Udico) han constat que l’organització coordinava els enviaments de droga —cocaïna i metamfetamines— des d'una finca pròxima a La Adrada (Àvila), amb ramificacions a Bilbao i València. En esta finca i altres situades en la serra de Madrid s'emmagatzemava i custodiava l'estupefaent.
La investigació va començar fa mesos quan es va constatar la introducció de cocaïna a Espanya oculta en maquinària industrial de gran tonatge, aprofitant l'entramat empresarial d’un empresari espanyol, un dels principals objectius al servei del càrtel. Els investigadors consideren que l'organització havia reactivat la seua estructura operativa arran de l'arribada d'un carregament de droga, oculta en maquinària, i havia incorporat nous membres mexicans enviats expressament per l’organització.
La fase operativa de la investigació es va dur a terme en dos parts: una dirigida a les detencions del nucli d'operacions i una altra contra els punts clau de distribució a València i el País Basc. En el moment de l'explotació, i de manera coordinada amb les autoritats dels Països Baixos, es va interceptar un carregament procedent de Costa Rica amb estupefaent ocult en la maquinària industrial d'un contenidor marítim.
Més llegit
-
Feijóo confirma que Mazón dimitirà també com a president del PP valencià
-
Desmantellen a València una ramificació del càrtel de Jalisco
-
Pérez Llorca presentarà demà dimecres la seua candidatura per a presidir la Generalitat
-
Embossos quilomètrics al 'bypass' de l'A-7 per accidents en els dos sentits
-
Temperatures en descens i possibilitat de pluges puntuals de matí a les comarques centrals
-
Mazón, al Congrés: "Entenc que amb la dimissió com a president de la Generalitat he assumit la màxima responsabilitat possible"
Més vist
Més escoltat
-
17.11.2025 | 90 minuts
-
17.11.2025 | ContrÀpunt
-
16.11.2025 | Els últims '90 minuts' del Punt a Punt
-
17.11.2025 | Abril, guanyadora del premi al Millor Disc Revelació per “Instruccions per estimar una cirera” en els Premis Ovidi Montllor
-
17.11.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
17.11.2025 | L'hora de la cultura