Desmantellen un taller clandestí de vehicles a Guardamar del Segura
S'investiga els responsables per un delicte contra els drets dels treballadors, per aprofitar-se de tres persones en situació irregular
La Guàrdia Civil ha desmantellat un taller clandestí de vehicles a Guardamar del Segura en l'operació Mashina23. S'investiga també dos individus per un presumpte delicte contra els drets dels treballadors, en aprofitar-se de tres persones en situació irregular a les quals sotmetien a extenses jornades laborals i sense tindre el permís de treball.
A la fi de novembre de l'any passat, la Guàrdia Civil va rebre informació sobre la possible existència d'un taller clandestí de vehicles a Guardamar del Segura, on se sospitava que utilitzaven treballadors en situació irregular. Com a resposta, l'Àrea d'Investigació del Post Principal de Guardamar del Segura va posar en marxa l'operació Mashina23.
El 29 de novembre, després de localitzar el taller, els agents van dur a terme una inspecció en una nau situada a la mateixa localitat, llogada a un home que tenia antecedents per falsedat documental i era propietari d'una empresa de compravenda de vehicles a la comarca. Durant l'actuació, també estava present un dels socis de l'arrendatari.
A l'interior del taller, els agents van descobrir vehicles en diverses fases de reparació i van intervindre 161 plaques de vehicles provinents d'Espanya i diferents països europeus, les quals estan sent objecte d'investigació. A més, es van adonar de la presència de tres treballadors en situació irregular, que aparentment treballaven a canvi de menjar i roba i residien a l'interior del taller.
Després d'una minuciosa anàlisi de totes les proves obtingudes, el 5 de desembre es va investigar els empresaris per un presumpte delicte contra els drets dels treballadors. El jutjat d'instrucció núm. 4 de Torrevella és l'òrgan que s'ha fet càrrec de les actuacions judicials.
A més, s'ha imposat una infracció administrativa als investigats per la tinença i ús de gasos fluorats per a la recàrrega de l'aire condicionat de vehicles, i s'ha donat compte a la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori de la Generalitat i a la Dependència de Duanes i Impostos Especials a Alacant.
Més llegit
-
Vox designa Ignacio Garriga per a negociar amb el PP el relleu de Mazón
-
Un motorista mort i dos persones que anaven en patinet ferides en un accident a València
-
Dels ruixats de la matinada al ponent del migdia
-
Mor un jove de 29 anys en un taller de Morella en caure-li una part d’un camió
-
La jutgessa de la dana cita Pérez Llorca, l'entorn de Mazón i el propietari d'El Ventorro
-
Mor Manolo Molero, creador de l’emblemàtica llibreria especialitzada en còmic Futurama
Més vist
Més escoltat
-
04.11.2025 | 90 minuts
-
04.11.2025 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
05.11.2025 | Esports À Punt
-
04.11.2025 | La vesprada d'À Punt | Tercera Part
-
04.11.2025 | Cadena de valor | L’ocupació creix, però també l’atur: reptes i oportunitats en l’economia valencian
-
05.11.2025 | Cadena de valor | La vivenda, el gran repte econòmic