Desmantellen un punt de distribució de droga a Torrevieja, amb més de dotze quilos de cocaïna, tres armes de foc i béns de luxe
La Policia Nacional ha detingut dos persones, un home de 52 anys i la filla de 24, pels delictes de tràfic de drogues, tinença il·lícita d'armes i blanqueig de capitals
La Policia Nacional ha detingut a Torrevella dos persones, un home de 52 anys i la filla de 24, pels delictes de tràfic de drogues, tinença il·lícita d'armes i blanqueig de capitals.
La Policia Judicial de la Comissaria de Policia Nacional a Elx, encarregada de la investigació, ha intervingut més de dotze quilograms de cocaïna, tres armes curtes amb munició, quatre vehicles d'alta gamma, nou rellotges valorats en 151.000 euros i una embarcació tipus veler de catorze metres d'eslora.
Detecció d'un entramat d'alt nivell econòmic
Els agents sospitaven que un home, resident en una urbanització de Torrevella, podria estar dedicant-se a la venda de cocaïna a mitjana escala i que proveïa redistribuïdors de la zona. A pesar que l'investigat no declarava els seus ingressos posseïa una residència d'alt valor, vehicles de luxe i complements de moda de gran preu.
Durant la investigació, els agents van constatar que gastava un cotxe i una motocicleta d'alta gamma. Ambdós vehicles els tenia assegurats al seu nom, però tenien la titularitat de tercers sense permís de conduir, a qui els policies qualifiquen de “testaferros”. El sospitós emprava mesures de contravigilància per a evitar que la policia el detectara.
Els agents van comprovar que l'entorn del principal sospitós mantenia estrets vincles amb l'àmbit de la delinqüència, també van descobrir que visitava freqüentment un garatge individual a Torrevieja, des d'on es desplaçava per a portar bosses, se sospita que amb diners, als altres llocs.
La Policia Nacional ha pogut comprovar que l'home no actuava sol. La filla, de 24 anys, també estava directament vinculada amb el delicte com a “testaferro”. Tenia al seu nom alguns béns i algunes propietats adquirides dels guanys de la venda de substàncies del pare. A més, figurava com a administradora única de dos empreses (una de construcció i venda d'habitatges i una altra de vehicles) i com a propietària de quatre immobles de Torrevieja i Orihuela.
Els agents van posar en marxa un dispositiu simultani de vigilància i detenció i van arrestar finalment l'home quan eixia del garatge, amb una motocicleta d'alta gamma.
En el moment de la detenció portava quasi tres quilograms i mig de cocaïna, diners en metàl·lic i un rellotge valorat en 17.000 euros. A la filla la van detindre també en els voltants de l'habitatge familiar.
Registres, armes i droga intervinguda
La Policia Nacional va escorcollar tant l'habitatge com el garatge i, d'este últim lloc van intervindre més de nou quilos de cocaïna, tres armes curtes amb diversos carregadors i munició, part d'estes ocultes en el maleter d'un vehicle en desús.
En l'habitatge es van confiscar cinc vehicles d'alta gamma, huit rellotges de luxe, aparells electrònics per a eludir controls policials, màquines envasadores al buit i bàscules de precisió.
Durant les actuacions també van comprovar que els investigats disposaven d'un veler de catorze metres d'eslora amarrat al port de Torrevieja. A l'embarcació, la qual han embargat, també van trobar documents que aportaven informació rellevant per a la investigació.
El jutjat d'instrucció de guàrdia de Torrevieja ha decretat l'ingrés en presó provisional d'un dels dos detinguts.
Més llegit
-
Estabilitzen l’incendi d’un taller de desballestament de motos a Alboraia
-
Mor un jove de 22 anys en caure-li una palmera mentre conduïa un cotxe a Torrevieja
-
Cap de setmana amb precipitacions al nord de la Comunitat Valenciana i temperatures en lleuger descens
-
Més carrils, alguns llançadora, i controls per a evitar maniobres arriscades: així és el dispositiu de trànsit pel Gran Premi
-
Ruixats nocturns
-
'Una quinta portuguesa' lidera els VIII Premis Lola Gaos en una edició que reforça la diversitat i la cohesió de l’audiovisual valencià