La desescalada no arriba als mercats ambulants
Els venedors defenen que se'ls haurien d'aplicar les mateixes restriccions d'aforament de les terrasses de bars i restaurants
Sectors com l'hoteleria i l'oci nocturn han vist com les mesures sanitàries que han seguit durant la pandèmia s'han relaxat en l'última setmana. Els mercats ambulants, però, se senten "abandonats" perquè les restriccions que han de complir no s'han adaptat a la nova situació epidemiològica.
Les associacions de venedors demanen que la seua situació s'equipare a la de les terrasses de bars i restaurants, ja que mentre els mercats continuen amb un aforament del 75%, les terrasses del sector hoteler ja estan al 100% (tot i que en interiors es manté la limitació al 50%). Així mateix, també volen tornar a la ubicació habitual que tenien abans de la Covid-19, donat que en molts municipis s'han hagut de traslladar als afores i això ha reduït la clientela i per tant, les vendes.
Al voltant de 3.000 famílies depenen dels mercats ambulants i un 20% han decidit no traure la paradeta perquè, tenint en compte els ingressos i despeses amb les mesures sanitàries actuals, no els compensa.
Més llegit
-
Dos persones mortes i una desapareguda a Catalunya a causa del temporal de pluges
-
Dos acampades per l'habitatge prenen la plaça de l'Ajuntament de València i la plaça de la Muntanyeta d'Alacant
-
Mor el conductor d'un turisme després de xocar contra un camió de transport d'hidrocarburs buit
-
Pérez Llorca proposarà que la ciutat de Ceuta reba l'Alta Distinció pel Nou d'Octubre
-
Una investigació demostra que TikTok va contribuir a expandir informació falsa sobre el paracetamol i l'autisme
-
Un home de 95 anys s'enfronta al desnonament de la seua vivenda a Benidorm