El descobridor del VIH destaca el risc actual dels joves davant la sida
Luc Montagnier ha rebut la medalla Prigogine 2019 a la Universitat Politècnic de València.
El professor Luc Montagnier, descobridor del virus del VIH i premi Nobel de Medicina en 2008, ha manifestat que molts joves no són conscients del problema que comporta aquesta malaltia. S'ha expressat així durant la roda de premsa prèvia al lliurament de la medalla Prigogine 2019, que li han atorgat a la Universitat Politècnica de València aquest dimecres.
Montagnier ha remarcat que hi ha tractaments i mesures preventives davant la sida, fet pel qual considera que és millor no arriscar. "La sida està controlada però no està curada, ja que hi ha persones infectades que han de continuar convivint amb aquest virus, per la qual cosa cal continuar treballant en aquest tema i investigar més sobre la sida i els agents infecciosos del cos", ha conclòs.
El premi Nobel també s'ha volgut referir a la disciplina de l'homeopatia de la qual ha dit que existeix una base científica. No obstant això, considera que és l'economia la que no la deixa desenvolupar-se com es mereix.
Més llegit
-
Sensacions tèrmiques de fins a 63 °C i esclafits tèrmics en el pic de l'onada de calor
-
El jove a qui van trobar mort a sa casa de Benicarló va faltar per causes naturals
-
Ford i Geely compartiran la propietat d'Almussafes i fabricaran cinc models en 2028
-
El punt àlgid de l'onada de calor deixa un dijous amb avís roig al litoral sud de València i Alacant, on es poden superar els 45 °C
-
Desarticulat a Castelló de la Plana un grup criminal dedicat a estafes bancàries amb vora 2.000 possibles víctimes
-
Parcs i monuments tancats, platges amb bandera roja i festes suspeses per l'avís roig per calor i tempestes