Desarticulen un grup que va guanyar 25 milions d'euros amb la venda il·legal de tonyina roja
La xarxa criminal estava assentada a la Comunitat Valenciana i pescava en aigües de Malta i Itàlia.
Un grup criminal, assentat a la Comunitat Valenciana i ja desarticulat pel Seprona de la Guàrdia Civil, va aconseguir almenys 25 milions d'euros de benefici en un any amb la comercialització il·legal de tonyina roja. La xarxa capturava aquest tipus de peix de forma il·lícita en aigües de Malta i Itàlia.
Així ho han anunciat en roda de premsa els responsables del Seprona, de l'Europol i de la Secretaria General de Pesca, on han donat detalls de l'operació Tarentelo contra la comercialització il·legal de tonyina roja.
L'operació va començar el primer semestre del 2017 després de les informacions del sector que es podria estar pescant il·legalment tonyina al Mediterrani. Les investigacions van permetre descobrir aquesta xarxa, assentada a la Comunitat Valenciana.
D'aquesta manera, l'operació, que ha culminat amb 79 detinguts, s'ha dut a terme en dotze províncies: Barcelona, Castelló, València, Alacant, Múrcia, Almeria, Màlaga, Cadis, Sevilla, Huelva, Toledo i Madrid.
Durant l'explotació de la mateixa s'han intervingut 80.000 quilograms de tonyina roja, prop de mig milió d'euros en efectiu, vehicles de gamma alta i joies valorades en més de 600.000 euros, i documentació que encara s'està analitzant.
Més llegit
-
Martínez Mus estrena la vicepresidència segona, que deixa Gan Pampols, demanant una reunió a la comissionada per a la reconstrucció
-
Convocades les oposicions per a cobrir 1.959 places de mestres, que per primera vegada s'iniciaran al setembre
-
PP i Vox inicien els contactes per a buscar relleu en la presidència de la Generalitat
-
Un accident a la pista de Silla i un altre a l’A-7 col·lapsen les variants de València
-
L’associació de víctimes mortals de la dana, al Congrés: “Mazón va anunciar ahir la dimissió, minora això el nostre dolor? Sincerament, no”
-
Carlos Mazón presenta la dimissió com a president de la Generalitat: "Ja no puc més"