Desarticulen la major xarxa de frau en línia
Hi ha 45 persones detingudes que han estafat prop de 900.000 euros a vora 2.400 víctimes.
La Policia Nacional ha desarticulat l’entramat criminal més actiu a l’Estat espanyol de fraus en línia, amb 45 persones detingudes que van aconseguir estafar prop de 900.000 euros a vora 2.400 víctimes.
L’organització criminal cometia estafes massives per internet a través de 39 pàgines web fraudulentes i de banca electrònica. Utilitzaven la tècnica del phishing telefònic, que consisteix a enganyar la clientela d’una entitat bancària perquè donen informació sobre els seus comptes i les dades personals.
A més d’aquesta modalitat, els detinguts també utilitzaven el denominat vishing: els ciberdelinqüents, primer robaven informació confidencial bancària de les víctimes i després els telefonaven fent-se passar per personal del banc per a alertar-los que s’havia detectat una activitat sospitosa en el compte. D’aquesta manera, els demanaven les claus per a evitar, suposadament, que perderen els diners.
Més llegit
-
Sabor Amar Paellas, de Quito, millor paella del món en el concurs internacional de Sueca
-
Un mort i una ferida en un accident entre un cotxe i una moto en la CV-339, a Llíria
-
Es cancel·la l'última etapa de la Vuelta per les manifestacions propalestines a Madrid
-
Sánchez anuncia una nova ajuda de 30.000 euros per al lloguer amb opció de compra per a jóvens
-
La Guàrdia Civil desarticula un laboratori de cocaïna i dos punts de venda de droga a Silla i Picassent
-
El govern espanyol notifica 7.499 pisos turístics il·legals a la Comunitat Valenciana que hauran de retirar els anuncis de les plataformes