Desarticulen a Gandia un grup criminal que captava menors per abusar sexualment d'elles
El cas es va iniciar a partir que dos adolescents desaparegueren a la Safor, que van estar deu dies en un pis ocupat, on estaven drogades i van ser violades per fins a 15 homes
La Guàrdia Civil de València ha desarticulat un grup criminal que captava menors d'edat i els oferia refugi i substàncies psicotròpiques en un pis de Gandia que ocupaven per a, posteriorment, abusar d'elles sexualment.
La denominada operació Alike va començar a la fi de juny de l'any passat després d'una denúncia per la desaparició de dos menors a la Safor. Les menors, que estaven tutelades per l'administració, van fugir del centre de menors el 23 del mes de juny i es van allotjar durant deu dies en un habitatge ocupat pels detinguts, on es trobaven drogades i van ser violades per fins a 15 homes.
La mare es feu passar per una menor per a contactar amb els delinqüents
La col·laboració de la mare d'una de les víctimes va ser vital per a localitzar-la, ja que fent-se passar per una menor, va contactar amb un dels autors.
Aquest va tractar de captar-la i, després d'un operatiu policial, la Guàrdia Civil va localitzar el lloc en el qual es trobaven les xiquetes, que van ser traslladades a l'Hospital de Gandia i entregades a les persones responsables de la seua custòdia una vegada concretades les possibles lesions i intoxicacions que patien.
Després de l'operatiu policial desenvolupat, es detingueren a la fi del mes d'octubre passat dos dels autors i es continua amb la cerca d'un altre dels integrants del grup criminal. Els detinguts per aquests fets són dos homes de 50 i 37 anys. L'home pendent de localització i detenció té 20 anys. Així mateix, un home de 43 anys, que es troba intern al Centre Penitenciari de Picassent, està sent investigat per aquests fets. Se'ls atribueixen els delictes d'abusos sexuals a menors. Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 3 de Gandia.
Fonts de la Conselleria de Polítiques Inclusives expliquen que van ser coneixedors del cas des del primer moment i que les menors estan ateses pel Servei d'Abusos en la Infància i l'Adolescència.
Més llegit
-
Fins a tres accidents embossen l'accés i eixida de València per l'A-3, la CV-30 i la V-30
-
Educació anuncia un decret per a reforçar l'autoritat del professorat a les aules
-
L'Aemet anticipa un hivern més calorós en què el comportament de les pluges és una incògnita
-
L’exsecretari de Presidència diu que no va dissuadir Pradas del confinament, sols li va aconsellar que consultara amb l’advocacia
-
FGV oferix 68 llocs de treball per a conducció i circulació en Metrovalència i el TRAM d’Alacant
-
Hisenda reforçarà el control en els pagaments periòdics a través de Bizum a partir de 2026