Desarticulada a València una organització especialitzada en el frau de les falses aventures amoroses
Els 26 detinguts haurien estafat més de dos milions d’euros enganyant les víctimes a través d’una coneguda xarxa social.
La policia ha desarticulat a València una banda especialitzada en el frau de les falses aventures amoroses. Hi ha 26 persones detingudes que es dedicaven a enganyar les víctimes a través d’una xarxa social i que haurien estafat més de 2 milions d’euros. Se n’han localitzat sis víctimes a Suïssa, Austràlia, Bèlgica i Suècia. Els estafadors els enviaven missatges per les xarxes socials i els oferien mantindre relacions sentimentals. Una vegada se n’havien guanyat la confiança, els demanaven diners.
També utilitzaven la modalitat coneguda com les cartes nigerianes que consisteix a enviar cartes de manera indiscriminada a les víctimes en què s’explica que per a cobrar una herència han de transferir abans una quantitat de diners.
Entre els 26 detinguts, hi ha els 3 caps de l’organització i 23 persones, anomenades mules en l'argot policial, que són els titulars dels comptes bancaris on les víctimes feien els ingressos.
En l’operació també han localitzat un laboratori de falsificació de targetes bancàries i han intervingut 29.000 euros en efectiu.
Més llegit
-
Un miler i mig de persones es manifesten contra la gestió de Mazón des de la zona zero de la dana
-
Feijóo es compromet a parlar amb Mazón perquè negocie amb el govern espanyol un únic pla de reconstrucció
-
Camps presenta un equip amb més de cent persones amb el qual busca tornar a "liderar" el PPCV
-
Josep Maria Àngel afirma que "no ha existit cap irregularitat" en l'accés a la seua plaça de funcionari
-
El Suprem arxiva les querelles i denúncies contra Pedro Sánchez i sis ministres per la dana
-
Sis pobles o barris en risc de despoblament tindran noves aules d’infantil el curs que ve