Quins danys per pluges cobreixen les assegurances?
En 2021, un 25% de les famílies no tenien assegurat l'habitatge tot i l'obligatorietat
Després de la tempesta arriba la calma i el moment de valorar danys i revisar el que cobreix l'assegurança de la casa o del cotxe. Això és el que han fet aquest dijous propietaris de cases, botigues i cotxes afectats per les pluges, ja que els desperfectes materials són abundants.
Després de traure l'aigua de la botiga, és dia d'esperar el pèrit de l'asseguradora del negoci per a valorar els danys. També de revisar la pòlissa contractada a casa i comprovar quins productes cobreix; i tindre clar qui assumeix la grua i la reparació del cotxe.
Segons l'Organització de Persones Consumidores, unes pluges com les passades es consideren risc extraordinari. En aquests casos, el Consorci de Compensació d'Assegurances es fa càrrecs dels béns assegurats, però cal llegir la lletra menuda.
La portaveu de l’OCU a la Comunitat Valenciana, Silvia Huerta, ha explicat que totes aquelles persones que tenen una assegurança, sempre tenen dret a accedir al consorci de compensació d’assegurances. Però, depenent de la pòlissa varien les compensacions.
Sense assegurança prèvia no hi ha indemnització i segons dades de la patronal d'aquest sector, en 2021 un 25% de les famílies no tenien assegurada la llar tot i ser obligatori, i un 20% dels conductors tampoc té assegurat el vehicle.
Més llegit
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
L'alcalde d'Almussafes dimitix dels càrrecs en el PSPV-PSOE per les dos denúncies d'assetjament laboral i sexual
-
Pluges generals i molt fortes. AVÍS ROIG ACTIU
-
La resurrecció haurà d'esperar (2-1)
-
Els pescadors valencians podran treballar 143 dies en el 2026 en compte dels 9,7 que proposava inicialment Brussel·les
-
Leire Díez, l'expresident de la SEPI i el soci de Santos Cerdán, en llibertat amb mesures cautelars
Més vist
Més escoltat
-
12.12.2025 | 90 minuts
-
12.12.2025 | Carlos Civera presenta '4 historias al piano: las baladas de Chopin'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
12.12.2025 | ContrÀpunt
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo