Directes
Ara en la televisió
À PUNT NOTÍCIES NIT

D'Onil a Nova York: les nines inclusives de Miniland que causen furor

Un estudi de producte del diari New York Times selecciona la marca valenciana per la qualitat artesanal i l'aposta per la diversitat

Prestatgeria amb nines de Miniland

D'Onil a Nova York: les nines de la joguetera valenciana Miniland han aterrat en la Gran Poma per a exhibir entre els novaiorquesos un exemple de diversitat. El diari The New York Times s'ha fixat en estes figuretes artesanals que formen part del catàleg d'esta empresa de la Foia de Castalla per a mostrar una societat més tolerant i igualitària i les han incloses en un estudi de producte com a exemple de representació diversa de la infància.

Miniland va començar durant els anys 90 fabricant nines de diferents races, sexes i complexions com a material educatiu per a les aules. Poc després, va acabar ampliant la línia amb nines amb ulleres, audiòfons, trets propis de la síndrome de Down o vitiligen. Estos joguets "són molt valorats a escala internacional i continuarem en este sentit perquè el joc és per a tots i els joguets també han de ser part d'eixa realitat", assenyala Pablo Coderch, responsable de màrqueting de la joguetera, en declaracions a À Punt.

En este sentit, la ressenya del The New York Times remarca la importància de convidar els xiquets i xiquetes a celebrar la pròpia identitat, siga la que siga, i a generar empatia cap als altres. Els docents nord-americans que han participat en l’estudi destaquen la qualitat artesanal de les nines, els detalls realistes i les diferències físiques que fan única a cadascuna. De fet, la marca treballa amb un personalitzador, disponible en el web, que permet configurar cada nina al gust del comprador: "Es pot elegir el to de pell, si té pigues a la cara, vitiligen... En definitiva, personalitzar-la segons la persona a què vol representar", apunta Coderch.

Esta aposta per la diversitat ja li ha valgut a Miniland diversos guardons i distincions, entre altres, els Premis Solidaris 2024. La firma està nominada també al certamen The Toy of the Year (TOTY), coneguts popularment com els Oscars del joguet, que es lliuraran en febrer del 2026. Més enllà de guanyar o no, la comesa està complida: fer que cada xiquet o xiqueta puga trobar el que millor li representa.

També et pot interessar