Les Corts debaten la llei del joc
L'objectiu de la nova norma és regular els establiments de joc i apostes per a evitar que es convertisca en un problema social.
La llei del joc es debat aquest dijous a les Corts com una mesura necessària per a posar filtre a una situació en què les cases de jocs i les màquines d'apostes no paren de proliferar i són accessibles quasi a qualsevol persona, el que fa que l'addicció al joc s'haja convertit en un problema cada vegada més comú a la societat.
Alguns dels sectors de la població més vulnerables són els xiquets i els joves, que tenen a l'abast la possibilitat d'apostar en màquines i aplicacions mòbils, botant-se l'edat mínima permesa de 18 anys per a la seua utilització i sense cap classe de control.
A més, la proximitat d'algunes d'aquestes cases d'apostes als centres educatius i la manca de regulació al respecte fa que l'accés a aquests serveis els siga molt més cridaner i fàcil.
Ara, amb la proposta d'una nova llei que regule els assumptes del joc, els socialistes demanen que els establiments que duguen a terme aquestes activitats se situen a no menys de 250 metres dels centres escolars i, com també ha proposat Compromís, en tirar avant la llei, es limitaria el nombre de llocs de joc i es prohibiria la instal·lació de màquines d'apostes en bars i altres establiments que no siguen expressament de joc.
A més, també s'incideix en la importància de l'elaboració periòdica d'una estratègia de prevenció de la ludopatia i de l'actuació enfront del joc per part de la Conselleria de Sanitat.
La majoria de la publicitat del joc, en horari infantil
El president del Consell Audiovisual de Catalunya (CAC) ha presentat un estudi sobre la publicitat del joc i les apostes per Internet emesos per 15 mitjans de comunicació espanyols i plataformes en línia i ha assegurat que aquests missatges poden tindre un impacte greu en la salut pública perquè "una part dels components patològics s'inicien quan les persones són menors".
Per la seua banda, el president del Col·legi de Metges de Barcelona ha explicat que "un dels jocs que més ha augmentat són les apostes esportives" i "hi ha estudis que indiquen que els joves menors associen l'activitat d'aposta a la mateixa activitat esportiva, la qual, fins i tot, poden arribar a considerar bona".
És per això que el (CAC) i el Consell de Col·legis de Metges de Catalunya (CCMC) han demanat restringir la publicitat del joc i les apostes digitals tenint en compte xifres com que el 45,3% dels anuncis televisius d'apostes a Espanya s'emeten en horari infantil, percentatge que arriba fins al 84,4% en les ràdios.
Més llegit
-
El PP dona suport a Mompó com a candidat a les eleccions autonòmiques en cas que Mazón no s'hi presente
-
Detenen per homicidi imprudent greu la conductora del cotxe accidentat prop del port de Gandia
-
Gerard i Moleiro anul·len el Rayo (4-0)
-
Mireia Sanmartín, primera dona a formar part del mil·lenari Tribunal de les Aigües de València
-
Pradas defén ara que va mantindre informat Mazón sobre l’enviament del missatge massiu de l’ES-Alert
-
La jutgessa de la dana demana a Maribel Vilaplana el tiquet de l'aparcament a què va acompanyar-la Mazón
Més vist
Més escoltat
-
31.10.2025 | 90 minuts
-
31.10.2025 | Terra de bous
-
31.10.2025 | Manuel Conejero, guanyador del premi Clec Superstar Emergent al CLEC
-
01.11.2025 | Fora de cobertura T2
-
31.10.2025 | ContrÀpunt
-
31.10.2025 | "Gran pantalla", amb Pau Gómez | L'entrevista a Alberto Rodríguez, director de la pel·lícula espanyola “Los Tigres”