Directes
Ara en la televisió
MÚSICA DE BANDA

El corriol camanegre cria per primera vegada a la platja del port de Sagunt

Aquesta espècie vulnerable es veu amenaçada pel pas de persones, animals depredadors i maquinària a les dunes.

El corriol camanegre cria per primera vegada a la platja del port de Sagunt

Una parella de corriols camanegres ha criat dos pollets a la zona dunar de la platja de port de Sagunt, un fet excepcional perquè no hi ha cap precedent de nidificació d’aquesta espècie vulnerable a la zona.

El corriol camanegre pateix actualment un declivi d’exemplars i es troba greument amenaçat per la pèrdua d’hàbitat i el pas de maquinària i persones per les dunes, a banda de la “pressió depredadora” de gossos solts i gats assilvestrats a les platges.

Des de 2013, la Generalitat du a terme un rigorós seguiment de les parelles nidificants, fins a constatar un descens important a les comarques del nord i del sud, enfront d’una lleugera recuperació a València. Aquestes aus crien preferentment a espais oberts de platges i zones humides dels litorals i ponen els ous directament sobre l’arena, per la qual cosa es pot veure afectat pel pas dels vehicles de neteja.

Entre les mesures més importants per a la conservació està la instal·lació de tancats degudament senyalitzats, que pot haver afavorit la recent recuperació d’altres cinc parelles de Charadrius alexandrinus a les platges del Camp de Morvedre, Corint, Almardà i Canet d’en Berenguer.

Declivi a la marjal dels Moros

Fora de la comarca també s’han recuperat poblacions a les platges de la marjal de Rafalell i Vistabella-Massamagrell, el Saler o Oliva. Tot això ha contribuït en gran manera a l'augment de parelles nidificants de l'espècie a la província de València. Per contra, a la marjal dels Moros s’ha detectat una disminució molt important, ja que de les deu parelles que criaven en 2013, en 2018 solament en quedava una.

També et pot interessar

Veure totes les activitats