Els corals de la costa d’Orpesa, en risc per les altes temperatures
La temperatura supera els 28 graus a deu metres de profunditat, una xifra “devastadora”, segons l’equip investigador
Un equip de biologia de la Universitat Catòlica de València ha fet un seguiment de l'estat de conservació del lloc d'interés comunitari del parc natural del Prat de Cabanes-Torreblanca (Plana Alta). Entre altres, estudien organismes marins com eriçons i petxelines, a més de peixos, la posidònia oceànica i la resta de plantes marines que formen praderies a certa profunditat.
Clara Téllez, investigadora a l'Institut d'Investigació en Medi Ambient i Ciència Marina (Imedmar), ha assegurat que el fons els ha sorprés perquè “hi ha corals, praderies molt ben conservades i en general molta biodiversitat”.
Així i tot, Diana López, una altra investigadora de l’Imedmar, ha reconegut que no tot són bones notícies. “En les immersions que estem fent a deu metres els ordinadors ens marquen entre 28 i 29 graus, una temperatura que podrà ser devastadora per a molts organismes marins, si no canvia a l'agost”, ha advertit.
Un exemple de l’impacte del canvi climàtic són els primers signes de blanqueig d’alguns corals mediterranis d'aquest fons marí, com la cladòfora, i la presència d'espècies exòtiques com un coral del mar Carib o una alga marina australiana. Però en general l'estat de conservació d'aquest LIC és mereixedor de convertir-se en una reserva marina, una decisió que és competència de la Conselleria de Transició Ecològica.
Més llegit
-
València suspendrà les classes en centres de zones inundables amb alerta taronja
-
Els propietaris de cotxes desapareguts per la dana hauran de retornar les ajudes si no es resol la situació abans que acabe l’any
-
Temperatures d'estiu a mitjan setembre
-
Commoció a Calp per la mort d'un bebé de 20 dies atropellat per un cotxe aparcat que s'ha esgolat carrer avall
-
Presó provisional per a Pedro 'El Mexicano', l'autor del tiroteig d'Alfafar
-
Se suspén la demolició de les casetes de la platja de Babilònia de Guardamar del Segura