La Coordinadora Feminista de València demana el canvi de nom del Centre de Perfeccionament Plácido Domingo
En l’escrit presentat a les autoritats aporten noms de dones valencianes “que mai han tingut el reconeixement públic que mereixen”.
La Coordinadora Feminista de València (CFV) reclama que es canvie el nom del Centre de Perfeccionament Plácido Domingo del Palau de les Arts de València, com a mostra de rebuig al cantant per les acusacions d’assetjament sexual d’una vintena de dones.
El col·lectiu fa aquesta petició a “les màximes autoritats responsables” del patronat del coliseu, el president de la Generalitat, Ximo Puig, i la presidenta de l’organisme, Susana Lloret, segons assenyala en un comunicat. El col·lectiu feminista expressarà les seues reivindicacions aquesta vesprada, en la concentració feminista que realitzen el primer dimecres de cada mes.
“L’espai de formació professional musical d’alt nivell per a joves cantants, músics i músiques no pot continuar portant el nom d’un home que ha sigut denunciat per més de 20 dones d’assetjament sexual”, han manifestat. En l’escrit presentat també han aportat noms de dones valencianes rellevants en el món de la música “que mai han tingut el reconeixement públic que mereixen”.
Plácido Domingo es troba aquests dies a València protagonitzant les funcions de l’òpera Nabucco. L’intèrpret ha aprofitat la reaparició en els escenaris espanyols després de les denúncies per a trencar el seu silenci en diversos mitjans, assegurant que mai s’ha comportat “de manera agressiva, assetjadora i vulgar”.
Una manifestació amb especial atenció sobre les dones amb discapacitat
Des de CFV apunten que la concentració d’aquest dimecres, que s’inicia a les 20:00 hores a la plaça de l’Ajuntament de València, té com a objectiu denunciar “totes les violències masclistes que patim les dones pel mer fet de ser-ho, i recordar totes les que ja no estan entre nosaltres perquè han sigut assassinades”. Així mateix, el manifest que es llegirà aquesta vesprada pararà especial atenció a “la situació de milers de dones amb discapacitat, que sobreviuen a tota mena de violències”.
Més llegit
-
MAPA | Quant i on va ploure en l’últim episodi de pluges a la Comunitat Valenciana
-
Feijóo: “La convocatòria electoral respon a la por de conéixer fins a l’últim detall de l'embolic de casos de corrupció oberts”
-
Sánchez compareix a les 09:00 hores per a revelar si avança o no les eleccions
-
Els promotors aposten per construir pisos més xicotets davant de l’encariment de la vivenda a València
-
Dos nous decrets de vivenda com els derogats per majoria al Congrés podran ser validats per la Diputació Permanent
-
La Policia Nacional inicia el desallotjament de la platja d'El Trampolín de Ceuta