El Consorci del Millars netejarà de fang el riu si no identifiquen els responsables de l'abocament
Pensen que l'origen de l'abocament és en una bassa de reg pròxima a la desembocadura.
El Consorci del riu Millars ha confirmat a À Punt Mèdia que netejarà el vessament incontrolat que ha format una manta de brutícia d'uns 300 metres en la vora dreta del riu Millars, al pas pel terme municipal de Vila-real, si els agents del Seprona no arriben a identificar les persones responsables.
L'abocament de residus plàstics i orgànics afecta un paratge protegit que es troba molt pròxim a la desembocadura del riu, entre el pont de l'autovia CV-10 i el de l'AP-7. El fang i el fem s'acumulen des de fa dos dies en aquest espai, donant un panorama desolador que contrasta amb el marge contrari de la desembocadura, on l'aigua del riu flueix entre la vegetació mediterrània.
És un espai de gran valor ecològic gestionat pel Consorci Mancomunat de la Plana, que ha assegurat que el vessament ha causat importants danys a la fauna i la flora que componen aquest paisatge, com les llúdries. Tot i això, l'Ajuntament de Vila-real no ha donat encara cap orde d'arreplega.
Els guardes del Consorci Mancomunat del Millars es pensen que l'abocament s'ha originat de manera incontrolada des d'una bassa de reg pròxima al paratge natural de la desembocadura.
De fet, molts veïns han manifestat que no estem davant d'una situació insòlita, ja que no és la primera vegada que es produeix un abocament així. Lamenten la falta de civisme d'algunes persones, que no tenen "cap mirament" a l’hora de llançar brutícia al Millars.
La recerca de la Guàrdia Civil per a trobar els responsables del vessament l'estan fent pels habitatges que hi ha al voltant de la desembocadura del Millars.
Més llegit
-
La flotilla més multitudinària de la història es dirigix cap a Gaza carregada d’ajuda humanitària
-
Una caravana de cotxes ix des de València per a acomiadar la Flotilla Global Sumud a Barcelona
-
La Guàrdia Civil investiga la mort d'una dona a sa casa de l'Eliana
-
Les carreteres valencianes afronten el punt àlgid de l’operació tornada amb més de 626.000 desplaçaments
-
Aemet activa l'avís groc per temperatures de 36 graus al litoral sud de València este diumenge
-
L’optimisme s’obri pas finalment després de 22 dies d’incendis a Espanya