El Consell Escolar de València es reuneix dijous per a decidir si els festius de Falles passen a ser lectius
Ribó s’ha mostrat a favor del canvi però critica que la recomanació de Puig de fer-ho “arriba tard”.
El Consell Escolar de València es reuneix aquest dijous 4 de març per a determinar si els dies festius de Falles, els dies 16, 17 i 18 de març, passen a ser lectius, tal com va recomanar dijous el president de la Generalitat, Ximo Puig, segons ha confirmat l’organització que representa les Associacions de Mares i Pares d'Alumnes Fampa-València a À Punt NTC.
L'alcalde de València, Joan Ribó, s’ha mostrat a favor del canvi i ha assegurat que la decisió del Consell Escolar és "vinculant, llevat que hi haja una decisió per criteris sanitaris, a un nivell superior que l'àmbit municipal".
Tot i això, ha criticat que la recomanació de Puig arriba "tard", perquè ja s'havia celebrat la reunió del Consell Escolar que havia acordat mantindre com a festius els dies de Falles. No obstant això, ha reconegut que "hi ha temps per a poder arreglar-ho”.
"Hem dit i suggerit al Consell Escolar que es poden canviar aquests dies de no classe a altres dates quan creguen convenient, des d'avançar les vacances, fins a posar un dia de pont. Seria millor perquè evidentment els xiquets i les xiquetes sense classe és un indicador d'una festa que no existeix i no és una bona situació per a la pandèmia", ha sostingut Ribó.
Pel que fa a l'STEPV, sindicat majoritari entre el professorat, s'oposa que els festius municipals puguen ser lectius, una modificació "totalment innecesària". L'organització assegura que mantindre a ratlla l'increment de contagis no pot suposar una "vulneració i empitjorament de les condicions laborals de moltes persones treballadores".
Més llegit
-
Detenen el presumpte agressor del treballador municipal de Xilxes, que continua hospitalitzat
-
Els examinadors de les EOI valencianes no descarten vaga durant els dies d’exàmens orals i escrits, que arranquen l'1 de juny
-
El descens tèrmic dona certa treva este cap de setmana després del divendres de rècord
-
Educació cita els sindicats diumenge per a reprendre les negociacions
-
La proposta de pressupostos de la Generalitat per al 2026 supera els 33.300 milions d’euros, un 3,1% més
-
Comença el juí per una violació en grup amb submissió química a Cullera