Condemnat a pagar 35 mil euros per criticar un negoci en xarxes socials
La justícia considera que l’usuari va orquestrar una campanya de desprestigi
El jutjat de primera instància número 7 de Santander ha emés una sentència pionera que obliga un usuari a indemnitzar amb 35.000 euros una clínica veterinària per orquestrar una campanya de desprestigi contra el negoci.
Segons el dictamen, el condemnat es va excedir en els seus drets a la lliure expressió quan, després de quedar descontent amb un servei de la clínica, va mobilitzar a la seua família i amistats properes per a escriure 33 ressenyes negatives sobre l'establiment, que en rebia una mitjana mensual de 5.
Actualment les xarxes socials s'han convertit en un full de reclamacions on la ciutadania expressa el seu malestar contra institucions, empreses públiques i privades, comerços i fins i tot, experiències en establiments hostalers. Només en 2018, la plataforma de viatges més gran del món va rebre 66 milions d'opinions dels seus usuaris. De fet, l'estudi Territori influencer va mostrar que el 88% dels consumidors europeus lligen les ressenyes abans d'adquirir un producte.
Per als advocats experts en dret digital, tot i que la llibertat d'expressió permet introduir opinions i valoracions subjectives, el dret a l'honor de les persones físiques o jurídiques està per damunt de les injúries.
Més llegit
-
Un informe de la CGT advertix que la Generalitat coneixia el desbordament del Poio des de primera hora de la vesprada
-
Educació anuncia un decret per a reforçar l'autoritat del professorat a les aules
-
L'Aemet anticipa un hivern més calorós en què el comportament de les pluges és una incògnita
-
Mercadona acorda l’adquisició de Logifruit, amb 1.600 empleats, per a integrar la gestió d’envasos reutilitzables
-
Un enginyer confirma que a les 20:41 hores va alertar la Generalitat i la CHX del desbordament de la presa de Buseo
-
La Generalitat convocarà en 2026 una oferta pública d’ocupació de més de 2.600 places