La Comunitat Valenciana, líder a Espanya en l’acollida d’evacuats de l’Afganistan
Nou autonomies han acollit 230 afganesos refugiats, dels quals el territori valencià ja n’ha rebut 37
La Comunitat Valenciana ja ha rebut 37 afganesos i afganeses evacuats del país asiàtic, a través del sistema d’acollida que s’ha coordinat entre les autonomies i el Ministeri d’Inclusió, per a distribuir les persones refugiades entre els diferents territoris. Així, la valenciana se situa com a la comunitat autòma lider en acollida, a la qual li segueixen Múrcia (34), Madrid (32) i Aragó (29).
Nou autonomies han acollit ja 230 afganesos i afganeses que han sigut evacuats de Kabul per l'exèrcit espanyol, el que suposa el 80% del total. Així, i sense tindre en compte les 260 persones que han arribat aquest dilluns, només queden 60 persones a l’espera de ser acollides, que partiran dimarts de la base aèria.
"El procés està sent molt àgil, ja que, com es pot comprovar, de les persones col·laboradores amb Espanya, el 80% dels quals han sigut evacuats han eixit ja del dispositiu temporal de la base de Torrejón de Ardoz i demà eixiran tots els que hi han arribat fins ara", ha precisat el ministre José Luis Escrivà.
L’objectiu del govern espanyol era que no passaren més de 72 hores al dispositiu temporal de la base de Torrejón de Ardoz i s'han aconseguit reduir els terminis a 48 hores.
Fins ara, la distribució entre les nou comunitats autònomes és la següent: Aragó (29), Castella-la Manxa (24), Castella i Lleó (28), Catalunya (10) Comunitat Valenciana (37), Madrid (32), Murcia (34) Navarra (7) i el País Basc (9).
Més llegit
-
Els passatgers de Ryanair poden portar des de hui un equipatge de mà més gran i gratuït
-
Les forces de seguretat intensifiquen la recerca dels tres fugitius que han protagonitzat tirotejos a l'Horta Sud
-
Un dels periodistes agredits: "Esperem que la denúncia servisca perquè ningú torne a intentar censurar per mitjà de la violència"
-
Un incendi de vegetació a Oliva alerta els veïns de les vivendes pròximes en la localitat
-
Menys alumnat i més professorat: el curs escolar arrancarà amb 810.730 estudiants en totes les etapes i 83.592 docents
-
À Punt revoluciona la graella amb nous formats i més informatius en directe per a apujar l’audiència
Més vist
-
04.09.2025 | Informatiu nit | L'oratge
-
FOTOGALERIA | Presentació de la nova temporada de tardor 2025 d'À Punt
-
04.09.2025 | Informatiu nit
-
La gran aposta esportiva en la nova temporada d'À Punt
-
04.09.2025 | Entrevista LNM Samira Khodayar, coordinadora de CEAMET
-
04.09.2025 | Les notícies del matí | TV | Tercera hora