La Comunitat Valenciana celebra el Dia Mundial dels Aiguamolls
El nostre territori té sis zones humides catalogades com a parc natural.
Aquest diumenge se celebra el Dia Mundial dels Aiguamolls, amb diversos actes a la Comunitat Valenciana.
La Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica celebra aquesta jornada al parc natural de l’Albufera. Una jornada que es commemora des de l’any 1997 i que promou el Comité del Conveni de Ramsar, un tractat internacional signat per 171 països amb l’objectiu de promoure la conservació dels aiguamolls.
Amb aquesta proposta la Conselleria d’Agricultura vol remarcar la importància d’aquests paratges quant a la conservació natural i adaptació al canvi climàtic.
A la Comunitat Valenciana hi ha sis zones catalogades com d’importància internacional, segons els criteris de Ramsar, com són l'Albufera de València, el Fondo (Crevillent, Elx), les Salines de Santa Pola, les Llacunes de la Mata-Torrevella, la Marjal de Pego-Oliva i el Prat de Cabanes-Torreblanca.
En els sis parcs naturals volen fer arribar a la ciutadania els recursos ecològics d’aquestes zones, també conegudes com les “selves europees” per la productivitat i biodiversitat a través d’activitats.
Així ho celebren els diversos parcs naturals
El paratge natural de les Salines de Calp farà una jornada d'observacions, en la qual muntaran telescopis a l'esplanada de les salines i hi faran un itinerari guiat.
Al Prat de Cabanes-Torreblanca tindrà lloc una ruta entre les aigües per a conéixer de prop la flora i la fauna.
Quant al parc natural de les Salines de Santa Pola hi haurà una xarrada per a destacar la importància de la biodiversitat per al planeta.
A la marjal de Pego-Oliva hi haurà una sessió d'anellatge per a poder comprovar la diversitat de l'avifauna que habita l’espai, i una ruta guiada pel parc natural.
Al Fondo han preparat una visita a la ruta roja, on faran un recorregut per la zona dels embassaments.
A les Llacunes de la Mata-Torrevieja han plantejat una jornada de restauració i recuperació d'hàbitats en zones degradades del parc natural.
Més llegit
-
Troben un home mort al seu domicili en tornar a Gátova després de l’incendi
-
El veïnat de Tavernes de la Valldigna torna a eixir al carrer a exigir la regeneració de la platja
-
La sanitat pública valenciana incrementa la plantilla en més de 3.600 places en tres anys
-
Setmana d'estiu, amb calor i calitja en moltes comarques
-
Estabilitzat l'incendi de Segorbe que ha cremat vora 632 hectàrees de la Calderona
-
“Desolació, tristesa. Per als que som de Gátova este és el nostre refugi”
Més vist
-
23.08.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
El viaje de Carol
-
21.08.2026 | Entrada mora dels Moros i Cristians d'Ontinyent (Part 1)
-
Certamen Internacional de Bandes de Música 2026 | Banda Municipal de Barcelona
-
21.08.2026 | Entrada mora dels Moros i Cristians d'Ontinyent (Part 2)
-
22.08.2026 | Informatiu nit | Esports