La Comunitat de Pescadors del Palmar celebra el sorteig de redolins de pesca
La pedania de València manté la tradició des de fa més de 700 anys
Aquest diumenge al matí, com cada segon diumenge de juliol, el Palmar ha celebrat el tradicional sorteig dels redolins, en què els membres agraciats de la Comunitat de Pescadors de la pedania valenciana podran triar els millors llocs de pesca de l'Albufera.
Enguany han participat 55 professionals de la pesca, 48 homes i 7 dones, que han introduït el seu nom dins d'una boleta. Posteriorment, amb l'ajuda d'un bombo, s'ha procedit a elegir el redolí per a cadascun dels participants. L'acte s'ha celebrat entre nervis i expectació, ja que es decideixen els drets de pesca anuals.
Aquest sistema d'elecció es manté viu des de fa més de 700 anys, però va ser l'escriptor Vicent Blasco Ibáñez l'encarregat de popularitzar-lo amb l'obra Canyes i fang. La tradició pesquera a l'Albufera prové dels privilegis atorgats pel rei Jaume I.
Més llegit
-
Consulta el mapa de les gasolineres valencianes després de l'entrada en vigor de la reducció de preus
-
Les obres de reparació del pont de l'A-7 a Paterna deixen més de dotze quilòmetres de retenció
-
La comunitat educativa manté la vaga del 31 de març i considera una 'burla' el decàleg enviat per Educació
-
Torna l'estabilitat i continuen les temperatures fresques
-
Almenys huit morts en l'accident d'un avió que transportava un centenar de militars al sud de Colòmbia
-
Els palmitos valencians tindran nom propi