La compravenda de vivendes cau un 10,6% respecte al 2018
Les dades de l’INE reflecteixen la taxa interanual del passat mes de gener, amb 6.485 transaccions.
La compravenda de vivendes a Espanya va baixar un 2,6% el mes de gener passat en relació al mateix mes de 2019 i se situa en 46.927 operacions, la menor xifra en un mes de gener des de 2017. Malgrat la caiguda, la valenciana és la tercera autonomia amb un nombre més gran de transaccions per 100.000 habitants, segons ha informat aquest dilluns l’Institut Nacional d’Estadística (INE). Però si comparem amb l’any anterior, el territori valencià va experimentar 10,6% menys de compravendes.
Amb aquest descens, el sector torna a taxes interanuals negatives després d’haver pujat al desembre de 2019 un 1,8%. La reculada registrada al gener va ser conseqüència de la disminució de les operacions sobre vivendes usades en un 1,2%, i del descens en un 8,8% en la compravenda de noves. El 91,4% de les operacions s’han fet sobre habitatges lliures i el 8,6% sobre protegides. En termes mensuals, la compravenda d’habitatges va ser del 35%, el menor avanç en aquest mes des de 2017.
La Comunitat Valenciana, al capdavant
El mes de gener, el major nombre de transaccions per cada 100.000 habitants es va donar a Canàries i la Comunitat Valenciana (164 en tots dos casos) i La Rioja (156). En termes generals, Andalusia va ser la regió que més operacions va realitzar, amb 9.511 compravendes, seguida de Catalunya (7.179), la Comunitat Valenciana (6.485) i Madrid (6.181). Per contra, sis comunitats van incrementar la taxa interanual, especialment Canàries (+60,5%), Murcia (+16,9%) i Andalusia (+6,2%).
Més llegit
-
Una forta tempesta descarrega quasi 100 litres a la rodalia de València
-
Una investigació demostra que tots els camins no anaven a Roma, sinó a Bizanci
-
L’aeroport de València torna a funcionar, mentre que Rodalia i Metrovalència recuperen el servici progressivament
-
Detenen una dona de 47 anys per matar a punyalades un home a Requena
-
La província de València comença a recuperar la normalitat després de les pluges torrencials, que deixen 774 incidències i registres de més de 100 l/m²
-
Tres detinguts per la venda il·legal per internet de més de 22.000 litres d'un herbicida restringit