La comissió gestora de la selectivitat aborda com organitzar les proves per a evitar contagis
La Conselleria estudia distàncies de separació, repartiment de mascaretes i contempla la possibilitat de fer els exàmens als instituts.
La comissió gestora de les proves d’accés a la universitat (PAU) es reuneix aquest dijous per a avançar en la coordinació de les proves, que se celebraran del 7 al 9 de juliol, en el cas de la primera convocatòria, i del 8 al 10 de setembre en el cas de la segona. En la trobada, a la qual també assistirà la consellera d’Universitats, Carolina Pascual, s’abordaran els aspectes organitzatius de la selectivitat per a garantir la salut de l’alumnat i el professorat que estiga present en les proves.
Una de les alternatives que està sobre la taula és la de fer els exàmens de les PAU als instituts de secundària dels municipis, amb la finalitat d’evitar desplaçaments i encontres massius, com ocorria en cursos anteriors, quan milers d’alumnes podien arribar a reunir-se en els aularis de les universitats valencianes.
El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, va afirmar dimarts, durant la presentació del pla de desescalada, que les PAU són un dels tres supòsits pels quals s’autoritza l’obertura dels centres educatius.
La responsable d’Universitats es va reunir ahir amb la consellera de Justícia, juntament amb altres responsables de la Generalitat per a analitzar les recomanacions sanitàries de separació entre estudiants o els protocols de desinfecció i neteja de les aules. A més, la Generalitat repartirà mascaretes i gel hidroalcohòlic.
Es calcula que uns 20.000 alumnes faran enguany la selectivitat. La consellera Carolina Pascual va transmetre un missatge tranquil·litzador a l’alumnat i les famílies, a través d’À Punt. La titular d’Universitats es va comprometre la setmana passada que les proves d’accés a la universitat (PAU) es vegen “al menys afectades possible” per la crisi sanitària de la Covid-19.
Més llegit
-
La cap de Meteorologia d'À Punt defén que la dana se sabia des de quatre dies abans: "La magnitud era històrica"
-
L'Audiència de València ordena obrir juí oral a Mónica Oltra i dotze acusats més per possible encobriment d'abusos a una menor
-
La jutgessa de la dana fa el primer pas al TSJ per a investigar Mazón per "negligència greu"
-
Tallen l’AP-7 a Tavernes de la Valldigna per l’incendi d’un camió
-
Víctimes de la dana a les Corts: "No hi haurà normalitat mentre continuen protegint el principal responsable de la mort de 230 persones"
-
Ricardo Caballer bat el rècord Guinness en disparar a Las Vegas la mascletà més gran del món
Més vist
Més escoltat
-
23.02.2026 | 90 minuts
-
22.02.2026 | Fem banda
-
24.02.2026 | Cadena de valor | “EL VALOR DEL MARKETING MEDITERRANI”: MARKETING I EMPLEABILITAT
-
23.02.2026 | L'hora de la cultura
-
23.02.2026 | Carlos Calvo (CIDE): “El canvi climàtic va intensificar un 20% la precipitació de la dana del 2024”
-
23.02.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part