Els comerciants dels centres històrics demanen regulació efectiva contra l’allau de pisos turístics
València acull la huitena edició del Congrés Internacional de Centres Històrics.
Els presidents de les associacions de comerciants de 17 ciutats espanyoles i 14 argentines denuncien que el descontrol en la proliferació de pisos turístics dispara el preu del lloguer i això està provocant la desertificació dels centres de les grans ciutats. Un fenomen que, a més, suposa la reducció del consum als comerços minoritaris.
Rafael Torres, president de l’Associació de Comerciants del Centre Històric de València, afirma que el fenomen afecta la ciutat, però diu que encara es pot controlar: “Estem a temps de poder regular -aquesta és la clau-, regular i ordenar l'oferta. És un problema que senten més els veïns, s’està produint un encariment de les rendes de lloguer per a particulars i això fa que el preu puge. Això té un efecte pervers, que es que va tirant la gent del centre. Això s’ha de parar, és difícil però hem de trobar un equilibri, encara que siga difícil. Regular tenint en compte el veí però també el turista”.
Diego Navarro, vicepresident primer de la Confederació Argentina de la Mitjana Empresa, recorda que les ciutats s’han d’adaptar al turisme, però sense hipotecar la seua identitat:
“Quan es massifiquen molt certes visions turístiques, perdem la identitat i a la llarga aquesta pèrdua d’identitat segurament portarà aparellat que deixarem de ser d’interés per al turisme”.
El congrés, que ha tingut lloc al MuVIM, també ha debatut sobre la necessitat de controlar la venda il·legal als carrers de les grans ciutats, el conegut com a top manta. Les associacions de comerciants critiquen que els ajuntaments eviten pronunciar-se sobre el cas i asseguren que estan recaptant informació per a conéixer l’afectació real a escala econòmica que té la venda il·legal per als comerços de les zones afectades. Només a la ciutat de València hi ha 400 manters identificats per la policia.
Més llegit
-
L'Aemet eleva a roig l'avís al litoral de València i Castelló per pluges torrencials que poden descarregar més de 250 litres
-
Consum tancarà a partir de les 17:00 h tots els supermercats de Castelló i València i Ford aturarà l'activitat d'Almussafes per l’avís roig
-
Emergències avança que l'avís podria canviar a roig i alguns municipis i pedanies de València suspenen les classes
-
Troben un cadàver d'home sense cap ni extremitats surant davant de la costa de Sagunt
-
Més de 206.000 alumnes sense classe: consulta els municipis i centres afectats per l'alerta meteorològica
-
Paralitzat durant deu dies el desnonament a Burjassot de l’investigador de la UV Daniel González: "Hi ha esperança"