Comença el juí a El Chicle per l'intent de rapte a Boiro que va portar a la resolució del cas de Diana Quer
La fiscalia demana 15 anys i 10 mesos de presó per detenció il·legal, coaccions, intent d'agressió sexual, robatori amb violència i lesions.
L'autor confés de la mort de Diana Quer, José Enrique Abuín Gey, conegut com El Chicle, seu aquest dimecres en el banc dels acusats per l'intent de rapte i agressió sexual a una jove a la localitat corunyesa de Boiro al desembre de 2017. Aquesta acció va desembocar en la resolució de la desaparició de la jove madrilenya Diana Quer, que portava quasi 500 dies desapareguda.
El jutjat va decretar presó provisional per a Enrique Abuín l'1 de gener de 2018 i, des de llavors està a la presó en espera de respondre per tots dos casos. Abuín s'enfronta a una pena de 15 anys i 10 mesos de presó per detenció il·legal d’aquesta jove a Boiro, coaccions, intent d'agressió sexual, robatori amb violència i lesions.
El fiscal considera que El Chicle va esperar la víctima en un lloc de poca llum, sense vianants, amb el motor del cotxe en marxa i la porta oberta amb la intenció d'abordar-la, retindre-la i assaltar-la sexualment. L'ajuda de dos joves va propiciar que l'acusat desistira i que abandonara la zona. Tot i això, va ser detingut dies després i vinculat a l'assassinat de Diana Quer.
La declaració de la jove es realitzarà darrere d'un paravent per a evitar el contacte visual amb l'acusat. Tots dos, víctima i acusat, compareixeran en la primera jornada del judici, en la qual també està previst que declaren huit agents de les forces de l'orde. José Enrique Abuín l'han traslladat des de la presó de Lleó fins a la de Teixeiro, per a facilitar la assistència als jutjats de la Corunya. El judici està previst que s'allargue fins divendres que ve dia 12.
Juan Carlos Quer confia que s’acredite el seu ‘modus operandi’ com a "depredador sexual"
El pare de Diana Quer, Juan Carlos Quer, ha confiat en el fet que juí a José Enrique Abuín, per l’intent de rapte d’una jove a Boiro permeta “acreditar el modus operandi” de l’autor confés de la mort de la seua filla com a “depredador sexual”. Després de destacar les similituds de tots dos casos, Quer ha dit que espera que es demostre, “com aquest individu, un depredador, guaitava a la seua víctima, d’una manera freda i buscant la seua millor oportunitat per a poder atacar, això és el rellevant”, ha dit.
Així ho ha afirmat a les portes dels jutjats de Fontiñas, a Santiago de Compostel·la, on ha acudit per a acompanyar i donar suport a la mare de la víctima que, a en entrar, ha dit que la seua filla es troba “afectada”. “El que esperem ara mateix és justícia”, ha clamat.
Juan Carlos Quer ha recordat que El Chicle té actualment “tres causes penals obertes” i que totes van “en la mateixa direcció, la de l’agressió sexual”. Així, ha confiat que “s’escolte el clam” de 3,2 milions d’espanyols que han donat suport a la seua iniciativa per a la permanència de la presó permanent revisable, que la seua representació demana en el cas de l’assassinat de Diana Quer.
Més llegit
-
Desenes de milers de persones prenen els carrers de València per a demanar la dimissió de Mazón un any després de la dana
-
À Punt retransmet en directe este diumenge la Mitja Marató de València
-
Consulta els carrers que estaran tallats este cap de setmana amb motiu de la Mitja Marató de València
-
El Teatre Olympia acull un emotiu homenatge cívic a les víctimes de la dana
-
Amnistia Internacional denuncia la construcció en zones inundables i alerta del risc per a 600.000 persones a la Comunitat Valenciana
-
Vandalitzen la seu del PP a València