Col·legis catòlics llancen una campanya per l'educació concertada
#Yoelijo demana educar segons les conviccions religioses i morals dels pares i mares mitjançant ajudes als centres docents.
La campanya #yoelijo és una iniciativa, impulsada segons els seus organitzadors per 730 col·legis i 150.000 famílies, per a defendre els centres concertats i confessionals finançats amb fons públics.
"L'exercici de les llibertats d'ensenyament, de creació de centres docents i d'educar als fills conforme a les pròpies conviccions es realitzarà en igualtat de condicions, a través dels concerts educatius o mitjançant un altre tipus d'ajudes als centres docents", manifesten en el text 'Per una educació en llibertat'.
Presentada aquest dimarts a la Facultat de Teologia enfront d'autoritats com l'arquebisbe Antonio Cañizares, 'Jo trie' agrupa nombroses entitats catòliques, entre elles, la Universitat Catòlica Sant Vicent Màrtir-UCV, la Universitat CEU-Cardenal Herrera, els bisbats i els col·legis diocesans de les tres províncies.
"Cada família té dret a elegir el model d'educació i el centre, per la qual cosa no volem que unes normes contradiguen lleis i la declaració universal de drets humans", ha manifestat el portaveu Vicent Morro. Així, representants de la iniciativa reclamen educar els seus fills i filles conforme a les seues conviccions religioses i morals, "tant a l'escola de titularitat pública com a l'escola d'iniciativa social".
Per la seua part, Raquel Ortiz, coordinadora de l'associació València Laica, manté que en nom de la llibertat "s'està fent una perversió dels interessos particulars i privats". "Nosaltres defensem l'escola pública i laica", ha manifestat, a més d'afegir que els centres concertats i privats han de ser "subsidiaris de la pública" i s'han de reduir gradualment. En declaracions a À Punt Notícies, Ortiz ha demanat que la Conselleria actue quan els centres públics i concertats realitzen actes confessionals, com per exemple portar l'alumnat a l'església durant l'horari escolar.
Més llegit
-
Educació publica 14.261 llocs vacants que s'oferiran en el pròxim procés d'adjudicació de places docents
-
Moren un home de 52 anys i una dona de 53 per colps de calor a la Comunitat Valenciana
-
Mor un turista de 65 anys a la platja de Pinedo
-
Carlos Mazón es reunix amb representants de l'agrupació ciutadana d'afectats per la dana Tots a una Veu
-
La valenciana Rebeca Torró, nova secretària d'organització del PSOE
-
Les màximes repunten en vespres d'un dissabte amb possibilitat de tronades
Més vist
Més escoltat
-
03.07.2025 | Línia de fons
-
02.07.2025 | Línia de fons
-
3 de juliol - Un accident de metro causa la mort de desenes de persones a València (2006)
-
02.07.2025 | Estar de moda | La moda oblidada
-
03.07.2025 | Obrim Meló amb Baovan i Hundred: els que ara triomfen també la van pifiar
-
02.07.2025 | Les notícies del matí