El col·lapse parcial del con del volcà deixa exposada una gran font de lava
Segons els experts d'Involcan, l'erupció està "en el moment de més activitat"
Un col·lapse parcial del con que s'ha produït aquest dilluns al matí al volcà de l'illa de La Palma deixa exposada una gran font de lava, ha informat l'Institut Vulcanològic de Canàries (Involcan).
"Estem en el moment de més activitat", ha informat el portaveu d'Involcan, David Calvo.
En declaracions a Efe, Calvo ha manifestat que l'emissió de gasos és "un disbarat", ja que s'ha arribat a 50.000 tones de diòxid de sofre i el volcà emet més lava des del cap de setmana passat, quan es van obert dues fissures en un lateral del con i una nova boca.
Ha reiterat que els gasos marquen la tendència del que pot passar les pròximes hores, per la qual cosa no creu que hi haja un canvi notable les pròximes hores.
Calvo ha explicat que una de les boques del volcà "tira" cap al sud, per zones per les quals no havia passat amb anterioritat, com el llogaret de Corazoncillo i el cementeri de Las Manchas, al municipi de Los Llanos de Aridane.
El portaveu d'Involcan ha assenyalat que ara caldrà veure per on tiren les llengües, si ho fan de nou cap als nuclis de Todoque i La Laguna, si omplin unes altres o si es dirigeixen cap a un nou lloc.
També ha relatat que algunes de les llengües s'han eixamplat tant que han delimitat un perímetre "brutal", de fins a tres quilòmetres, que fan "de zona de seguretat".
Més llegit
-
Executen el desnonament de l’investigador de la UV Daniel González a Burjassot
-
La Policia alerta d'una nova campanya fraudulenta que permet als ciberdelinqüents usar el teu compte de WhatsApp
-
Teresa, de 93 anys, està en bon estat de salut després de ser rescatada en una taula de pàdel surf durant la dana
-
Copernicus estima que la riuada causada per la dana Adam va negar almenys 1.050 ha a la Safor i la Marina Alta
-
Yolanda Pastor, alcaldessa d'Oliva: "Si no es fa la presa a la rambla de Gallinera, açò tornarà a passar"
-
À Punt retransmet dissabte en directe la Gran Entrada Cristiana i Mora de Calp