La circulació de la línia C3 de Rodalia entre Loriguilla i Buñol es reprendrà dilluns amb 26 trens diaris
Els treballs de recuperació de la infraestructura arrasada per la dana, executats per Adif, han suposat una inversió de 120 milions d’euros
El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible reprendrà a partir del pròxim dilluns, 22 de desembre, el servici ferroviari de la línia C3 de Rodalies València al tram Loriguilla-Buñol, una vegada finalitzats els treballs de recuperació de la infraestructura arrasada per la dana del passat 29 d’octubre. Les actuacions, executades per Adif, han suposat una inversió de 120 milions d’euros.
Segons ha informat el govern espanyol en un comunicat, Renfe ha programat 26 trens diaris, 13 per sentit, entre València Font de Sant Lluís i Buñol, amb parades intermèdies a València Sant Isidre, Xirivella-Alqueries, Aldaia, Loriguilla, l’abaixador del Circuit Ricardo Tormo, Cheste i Chiva, d’acord amb els horaris establits.
Els viatgers de la línia C3 que tinguen com a destinació València Nord podran completar el trajecte utilitzant un tren de la línia C6 des de la Font de Sant Lluís. A més, una altra opció per a accedir al centre de València serà realitzar transbord en Metrovalència a l’estació de València Sant Isidre.
Fins que es consolide la nova oferta ferroviària, el servici de tren es complementarà amb 46 serveis d’autobús diaris, 33 per sentit, entre València i Buñol, també amb parada en totes les localitats intermèdies de la línia C3.
Els serveis ferroviaris de la línia C3 del nucli de València continuaran tenint com a origen i destinació l’estació de València Font de Sant Lluís, a causa de les obres que Adif està realitzant a la marquesina de l’estació de València Nord, incompatibles amb l’estacionament de trens propulsats amb dièsel en les andanes cobertes.
La represa del servici entre València i Buñol s’ha produït després de completar les operacions de reconstrucció d’estructures, de la plataforma ferroviària i del conjunt de sistemes i instal·lacions greument afectats per les riuades. Només en la línia C3 del nucli de Rodalia de València, la inversió destinada per Adif a la reconstrucció s’eleva a 120 milions d’euros.
En el mateix corredor, el tram entre Buñol i Utiel, d’uns 46 quilòmetres de longitud, continua amb el trànsit ferroviari interromput per a poder avançar en les obres de renovació integral i modernització de la infraestructura i les instal·lacions, amb una inversió superior als 100 milions d’euros.
Entre les actuacions més complexes destaquen la reconstrucció dels viaductes de Barranc Gran, Cheste 1 i Cheste 2, amb longituds originals de 55, 100 i 76 metres, respectivament, que van quedar greument danyats o van desaparéixer arrasats per l’aigua.
Les noves estructures s’han executat amb més longitud i vanos més amplis per a adaptar-les a les noves condicions del llit del riu: el viaducte del barranc Gran té ara 136 metres, mentre que els de Cheste 1 i Cheste 2 arriben als 216 metres cadascun.
Més llegit
-
La predicció d'Aemet per a Nadal: fred i passat per aigua
-
Mercadona anuncia una setmana més de vacances per als seus treballadors i una paga extra
-
‘Punt a punt’ retransmet hui el València-Mallorca i demà el Llevant - Reial Societat
-
Més núvols i un canvi d'oratge important per a diumenge
-
Bancs de boira dificulten la circulació al Baix Maestrat, la Plana d'Utiel-Requena i l'Alt Vinalopó
-
La jutgessa rebutja per tercera vegada obrir juí oral contra Mónica Oltra per possible encobriment d'abusos a una menor