Cau el grup més violent dels Latin King
La Guàrdia Civil deté el capitost, enviat a presó, i 15 integrants més, la majoria dels quals ha quedat en llibertat amb mesures cautelars
La Guàrdia Civil ha escapçat Los Torcidos, el grup dissident i més violent dels Latin King, que no acceptava la deriva que havia pres la direcció actual de la banda a Espanya, després de caure Eric Velastegui, el fundador de l'organització empresonat el 2003 per una violació, entre altres delictes.
Velastegui, de 45 anys, dirigia la facció de Los Torcidos des de la presó i va ser detingut la setmana passada amb 15 persones més en una operació de la Guàrdia Civil, de la qual s’han conegut els detalls aquest dilluns.
Entre els detinguts està la mà dreta de Velastegui, el seu lloctinent sobrenomenat Tatam, considerat "lleó daurat" o "primer oficial" de Los Torcidos, a més de la parella de l'empresonat, que l'ajudava en les tasques de lideratge de la facció. Ella és l'única dona detinguda en l'operació.
Captació de menors dels centres educatius
El capítol dissident dels Latin King, segons han constatat els investigadors durant més d'un any d'indagacions, estava “rearmant” una banda violenta captant menors en centres educatius de municipis de la Comunitat de Madrid.
Es finançaven amb els robatoris amb violència, tràfic de drogues i donacions dels seus membres. La Guàrdia Civil els acusa dels delictes de pertinença a organització criminal, lesions, amenaces, robatori amb violència i tràfic d'estupefaents, entre altres.
Després de passar a disposició judicial, els 15 detinguts -Velastegui ja està empresonat- van quedar en llibertat provisional, 12 d'ells amb mesures cautelars. Els Latin King i la seua històrica enemistat amb els Ñetas van sembrar el terror a Espanya a principi dels 2000, quan Eric Velastegui va fundar la secció de la banda d'origen estatunidenc a Espanya, denominada Sagrada Tribu América Spain.
Més llegit
-
Dos persones mortes i una desapareguda a Catalunya a causa del temporal de pluges
-
Dos acampades per l'habitatge prenen la plaça de l'Ajuntament de València i la plaça de la Muntanyeta d'Alacant
-
Mor el conductor d'un turisme després de xocar contra un camió de transport d'hidrocarburs buit
-
MAPA | Quant i on va ploure en l’últim episodi de pluges a la Comunitat Valenciana
-
Una dona de 102 anys mor en una riuada a Madrigueras, a Albacete, on han rescatat 90 persones
-
Pérez Llorca proposarà que la ciutat de Ceuta reba l'Alta Distinció pel Nou d'Octubre