Caos en les connexions amb els aeroports britànics per una fallada tècnica en els sistemes de control aeri
Aquest dilluns hi havia programades més de 3.000 arribades i eixides, coincidint amb un festiu al país i amb l'operació tornada de les vacances d'agost
Els sistemes de control de trànsit aeri del Regne Unit han patit una fallada tècnica aquest dilluns que ha provocat centenars de cancel·lacions i retards en plena campanya d'estiu. El gestor britànic de control aeri, NATS, ha informat que la fallada ha afectat el processament automàtic dels vols, pels quals les dades d'aquests vols ha calgut introduir-les manualment, cosa que ha alentit el procés. Per això, encara que l'espai aeri ha continua obert en tot moment, el trànsit s'ha restringit el màxim possible per a garantir la seguretat aèria.
En un comunicat han lamentat l'incident i han recordat als passatgers que es posen en contacte amb les aerolínies respectives per a informar-se sobre els canvis del seu vol. Passades les 15:00 hores, hora britànica, han informat que el problema per fi havia quedat resolt i que estaven treballant al costat de les aerolínies per a diluir el col·lapse "amb la major eficàcia possible".
Segons publica Bloomberg, aquest dilluns hi havia programades més de 3.000 arribades i eixides als aeroports britànics, segons han extret de Cirium, coincidint a més amb un festiu al país i amb l'operació tornada de les vacances d'agost.
A causa de la magnitud del cas, amb milers de vols afectats, tornar l'estabilitat al trànsit aeri al Regne Unit podria demorar-se alguns dies. Diverses aerolínies, com Ryanair o British Airways, ja han advertit als passatgers que les seues operatives han patit canvis i cancel·lacions almenys al llarg del dia de hui.
Més llegit
-
Els propietaris de cotxes desapareguts per la dana hauran de retornar les ajudes si no es resol la situació abans que acabe l’any
-
Temperatures de 35 °C en un dimecres de setembre de sol, calor i basca
-
València suspendrà les classes en centres de zones inundables amb alerta taronja
-
Presó provisional per a Pedro 'El Mexicano', l'autor del tiroteig d'Alfafar
-
Calp decreta tres dies de dol per la mort de dos xiquetes en accidents tràgics
-
Calor d'estiu