Burjassot s'ofereix per albergar el llegat de Blasco Ibáñez
El consistori vol evitar que es trasllade a Madrid i es perda com a patrimoni valencià.
L'Ajuntament de Burjassot ha oferit a la Fundació Blasco Ibáñez la possibilitat d'albergar al municipi el llegat de Blasco Ibáñez. Es vol evitar que siga traslladada a Madrid i que els valencians perden aquest patrimoni.
L'anunci es produeix arran la polèmica de la propietat d'una part d'aquest llegat, sobre la que la Fundació i l'Ajuntament de València no es posen d'acord. Després d'haver vençut el conveni subscrit entre la citada entitat i el consistori per a l'ús i exhibició de fons de l'autor per al període 2012-2017 i la pròrroga d'un any coincidint amb la celebració de l'Any Blasco Ibáñez, el 2018, ara aquesta disputa podria posar en perill la permanència i exposició d'aquesta herència a València.
Com ha informat des de Burjassot l'alcalde Rafa García, ha contactat aquesta setmana amb representants de la fundació per a "tractar de frenar el que seria una pèrdua irreparable del patrimoni de totes les valencianes i valencians", integrat en aquest cas per una col·lecció bibliogràfica, cartes, dibuixos, manuscrits i documentació diversa de l'escriptor.
Vicente Blasco Ibáñez té vinculació amb Burjassot: va residir llargues temporades a la localitat, a l'habitatge familiar que encara es conserva al costat del monument de les Sitges, i va celebrar en aquest municipi freqüents conferències i mítings.
L'alcalde ha insistit que la Fundació Blasco Ibáñez té l'Ajuntament de Burjassot a la seua disposició per a "continuar posant en valor la important obra" de Blasco Ibáñez.
Més llegit
-
Maribel Albalat deixa l'alcaldia de Paiporta per motius de salut
-
Presó sense fiança per a l’acusat de matar la dona i el fill a Algemesí
-
Comença el final de ‘L’Alqueria Blanca’
-
Sanitat avisa de “risc alt” per calor en 48 municipis de 7 comarques de la Comunitat Valenciana
-
L'Ajuntament aprova la iniciativa impulsada per Vox de declarar Alacant zona castellanoparlant
-
Així queda la nova estació de metro de Paiporta que entra en servici este divendres