Burjassot es mobilitza contra l’obertura d’un bingo enfront d’un institut
El veïnat al·lega que “contribueix a normalitzar les activitats dels jocs d’atzar”
El veïnat i l'AMPA de l'institut comarcal de Burjassot, a l'Horta Nord, s'ha mobilitzat contra la instal·lació d'un bingo just enfront d'un institut, un parc i un centre d'integració de joves. Han denunciat la falta de sensibilitat de l'Ajuntament amb els adolescents, ja que pensen que aquest local "pot contribuir a normalitzar" les activitats dels jocs d’atzar i la ludopatia.
Els veïns i veïnes afectats han criticat la llei valenciana del joc, perquè exclou els casinos i bingos del requisit d'establir-se a una distància de 850 metres d'un centre escolar, sanitari o poliesportiu, ja que "els jocs d'atzar també són addictius".
Han demanat a les institucions major sensibilitat i han posat com a exemple el pla d'ordenació urbana de Riba-roja de Túria, que es va modificar en el mes de març perquè els negocis de joc estiguen als afores de la ciutat i evitar així conflictes veïnals.
Per aquesta raó, han exigit que es canvie el bingo d'ubicació i han convocat un calendari de mobilitzacions, que començaran el pròxim divendres 8 d'octubre.
Més llegit
-
L'avaria d'una grua a la pista de Silla ocasiona un embós monumental a l’entrada de València
-
Complicat rescat a València: salven un operari atrapat mentre podava una palmera
-
La justícia obliga l'Ajuntament de València a canviar d'ubicació tots els festivals i concerts que ara tenen lloc a la Ciutat de les Arts
-
Cinc persones han resultat ferides després que un tramvia xocara amb un vehicle i se n'eixira de la via a València
-
La Guàrdia Civil rescata un centenar de persones en una operació contra el tràfic d'éssers humans a Nules
-
Mazón reapareix a les Corts després de ser citat com a testimoni en la causa de la dana: "No valore decisions judicials"