Dos bombers forestals de Castelló, en vaga de fam pel silenci d'Hisenda davant del conflicte salarial
No l'abandonaran fins a cobrar l'augment de sou que demanen, ja pactat des de fa setmanes amb la Generalitat, Tragsa i els sindicats.
Dos bombers forestals de les comarques del nord de Castelló han iniciat aquest dilluns una vaga de fam per a reclamar que el Ministeri d'Hisenda atenga les seues peticions: que el salari s'adeqüe a les noves faenes que duen a terme. La lluita dels bombers forestals va començar el 15 de setembre, quan van iniciar una vaga indefinida per a reclamar que es faça efectiva la pujada salarial pactada entre la Generalitat, Tragsa i els sindicats.
A pesar que ja hi ha una partida pressupostada, el Ministeri d'Hisenda no acaba d'autoritzar l'augment, tot i que el col·lectiu ja assumeix les noves funcions des del gener passat. Per això, dos bombers forestals han iniciat aquesta protesta com a "mesura desesperada", segons han afirmat en declaracions a À Punt NTC. La intenció és continuar la vaga de fam fins que vegen reflectit l’augment en les nòmines de tots els companys forestals. El sindicat CCOO també ha anunciat que donarà suport a les reivindicacions fins que se solucione el conflicte.
Torn de la Generalitat, segons Fulgencio
La decisió dels bombers forestals ja ha tingut resposta per part de l'Estat. Tal com ha assenyalat aquest dilluns el delegat del govern a la Comunitat Valenciana, Juan Carlos Fulgencio, l'administració general de l'Estat ja ha conclòs els tràmits per a resoldre la situació salarial dels bombers forestals valencians i ara és el torn de la Generalitat, que ha d'assumir el compromís pel qual, des de l'1 de desembre, aquest col·lectiu dependrà d'ella.
Fulgencio s'ha mostrat confiat que "aquesta mateixa setmana" es resoldrà el conflicte entre bombers i Hisenda, perquè tant l'empresa pública Tragsa com la direcció general de Pressupostos, adscrita al Ministeri d'Hisenda, han finalitzat ja els tràmits pendents. Només queda que el govern valencià accepte el termini que atorga Hisenda per a dur a terme el "transvasament" de personal a partir del desembre.
Més llegit
-
Leire Díez, l'expresident de la SEPI i el soci de Santos Cerdán, en llibertat amb mesures cautelars
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
L’alcaldessa de Xàbia retira les delegacions a l’edil de Vox per un presumpte cas d’assetjament sexual
-
A presó un cirurgià per agredir sexualment una pacient durant una operació a Múrcia
-
València suspén els actes nadalencs, anul·la exàmens i demana ajornar partits per l’alerta roja per pluges
Més vist
Més escoltat
-
12.12.2025 | Carlos Civera presenta '4 historias al piano: las baladas de Chopin'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
12.12.2025 | ContrÀpunt
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo
-
12.12.2025 | Marita Alonso i la 'Venus del Smartphone': l’amor en temps d’aplicacions