Amb bats de beisbol i passamuntanyes: catorze investigats a Alginet per amenaces i càntics racistes contra els àrabs
Entre els identificats hi ha cinc menors, un dels quals és inimputable per tindre tretze anys
La Guàrdia Civil investiga catorze persones per danys al mobiliari urbà, amenaces i càntics racistes a Alginet (Ribera Alta). Entre les persones identificades, tots homes de nacionalitat espanyola, hi ha cinc menors d'edat, un d'ells de tretze anys (i, per tant, inimputable). Els més majors tenen quaranta anys.
L'actuació arranca en gener del 2026, quan agents de Guàrdia Civil i Policia Local d'Alginet van localitzar un grup amb passamuntanyes i bats de beisbol vore les 23 hores als voltants de l'estació del metro. Havien "pres diversos carrers" —en paraules de la portaveu de la Benemèrita, Maria Escudero— fent amenaces de mort i expressions d'odi al col·lectiu àrab. També colpejaven el mobiliari urbà i llançaven artefactes pirotècnics de gran potència.
Veïns organitzats contra migrants per a "fer la faena que la policia no feia"
Els identificats són veïns del poble, segons ha confirmat a À Punt el regidor de Seguretat i primer tinent d'alcalde, Andrés Añón. L'alcaldessa, Elia Ferrer (PP) ha precisat que alguns tenien antecedents. En declaracions a À Punt ha explicat que volien prendre'ls la justícia pel seu compte, assenyalant persones migrants com a responsables de diversos incidents. "Deien que anaven a fer la faena que la policia no estava fent contra el repunt de migració que teníem", ha manifestat textualment Ferrer.
"Hi hagué un repunt de robatoris, l'atribuïren a este col·lectiu en concret i deu, quinze joves volgueren eixir", concreta Añón, que indica que la trobada es va organitzar a través d'un grup de WhatsApp. "Era gent del poble que havia patit algun robatori o algun incident, o algun familiar. Estaven exaltats en aquell moment i es va reconduir la situació", ha explicat.
Tots dos dirigents veïnals minimitzen l'abast de la batuda (Añón qüestiona la versió de la Guàrdia Civil relativa a danys en el mobiliari urbà i l'ús de pirotècnia), que es va abordar en la junta local de seguretat. Circumscriuen l'intent de persecució a població migrant del municipi a un "problema puntual". Neguen que hi haja problemes de convivència.
Delicte d'odi i desordes públics
Els encaputxats van dispersar-se a la carrera quan van intervindre les forces de seguretat. Tanmateix, la policia hi va aconseguir identificar part dels autors i, després de vore les imatges de seguretat, van poder-ne identificar molts altres. Se'ls han confiscat dos bats de beisbol.
Se'ls imputa un delicte de promoció i incitació pública a l'odi i un altre de desordes públics. Les diligències d'investigació s'han traslladat a la Fiscalia de menors i al jutjat de guàrdia de Carlet.
Més llegit
-
Dos morts i un ferit greu en un accident a Ontinyent després de caure un cotxe al riu Clariano
-
Les famílies d’acollida tindran prioritat per a adoptar els menors que acullen
-
Ontinyent decreta dos dies de dol per la mort de dos veïns després de caure un cotxe al riu Clariano
-
Veïns d’Albal denuncien un acte vandàlic contra el monòlit en memòria de les víctimes de la dana
-
Amb bats de beisbol i passamuntanyes: catorze investigats a Alginet per amenaces i càntics racistes contra els àrabs
-
Ambient primaveral i temperatures suaus, més altes al prelitoral
Més vist
-
25.04.2026 | Moros i Cristians d'Alcoi: entrada cristiana | Primera part
-
25.04.2026 | Moros i Cristians d'Alcoi: entrada mora | Primera part
-
26.04.2026 | Informatiu nit
-
Llegendes de la pilota s'ajunten a la Vall d'Uixó per a tornar a jugar
-
26.04.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
La salvació del València està feta?