Pluja torrencial amb pedra al nord de Castelló
Aemet té actiu un avís taronja per pluges i tempestes que poden anar acompanyades de granís. Es poden arribar a acumular 40 l/m² en una hora
Les fortes tempestes amb vent i granís protagonitzen la vesprada d'este dimecres a les comarques del nord, on en diversos municipis s'han superat els 40 l/m² i fins i tot els 50 l/m². És el cas de Catí (Alt Maestrat), on l'acumulat de pluges arriba als 57 l/m², segons les dades de l'Agència Valenciana de Meteorologia (Avamet). A Ares de Maestrat s'han arreplegat ja 44,2 l/m² durant tot el dia, mentre que a Sant Mateu (Baix Maestrat) són 40,4 l/m². En algunes zones, com ara els municipis de Catí i Xert, estes tempestes també han anat acompanyades de granís, i de fortes ratxes de vent.
L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) té actiu l’avís taronja des de les 12:00 hores d’este dimecres per tempestes localment fortes, amb possibilitat de granís i acumulats de 40 l/m² en una hora al nord de la província de Castelló, i a mitjan vesprada l'ha ampliat al litoral sud de Castelló.
Les pluges que han caigut fins ara han fet abaixar les temperatures uns set graus en diversos municipis del nord de Castelló i, a més, han anat acompanyades d'una gran quantitat de llamps.
A més dels avisos de l'Aemet, el Centre d'Emergències de la Generalitat alerta de la possibilitat d'inundacions sobtades en rambles i barrancs de curt recorregut en els moments de més inestabilitat. Davant d'esta possibilitat, demanen extremar la precaució. Sobretot en zones de càmpings, zones d'acampades, centres vacacionals, zones costaneres i platges, a més d'evitar estacionar vehicles en zones inundables.
Més llegit
-
El Llevant pesca un punt a El Sadar (0-0)
-
Un equip d’À Punt s’endinsa en el paratge cremat de la serra de la Calderona
-
Estabilitzat l'incendi de Segorbe que ha cremat vora 632 hectàrees de la Calderona
-
València prepara una normativa per a regular l’ús dels tuc-tucs
-
Detenen a Gandia el treballador d'un banc per estafar 25.000 euros a una clienta d’avançada edat
-
Estabilitzat l’incendi forestal de la Vall d’Uixó