Avacu alerta d'un nou intent d'estafa a través de correus electrònics als clients de Bankia-CaixaBank
El correu indica que han d'activar la targeta per a garantir més seguretat i que si no ho fan, deixaran de poder utilitzar-la
L'Associació Valenciana de Consumidors i Usuaris adverteix als clients de Bankia-CaixaBank d'un nou intent d'estafa a través de correus electrònics enviats als seus comptes. Això ja ha passat en altres ocasions, especialment en els últims mesos des que es va anunciar la fusió entre totes dues entitats.
L'organització explica que, aprofitant el desconeixement d'alguns clients que poden no tindre clar en què els afectarà aquesta fusió i el fet que el 12 de novembre deixarà de funcionar l'aplicació mòbil de Bankia, algunes persones han començat a rebre un correu en el qual se'ls indica que han d'activar la seua targeta per a garantir-se més seguretat i que si no fan, deixaran de poder utilitzar-la.
Com en altres ocasions, apunten, "aquests intents de frau busquen aconseguir dades personals i bancàries dels clients", a través d'enllaços a pàgines web en les quals se'ls indica que han d'introduir o facilitar aquestes dades per a, per exemple, poder continuar accedint als seus comptes, usant les seues targetes o efectuant pagaments per Bizum.
Cal fixar-se en qui envia el correu
En cas de rebre un d'aquests correus, Avacu aconsella fixar-se en qui el remet. Aquests comptes solen incloure el nom de l'empresa a la qual intenten suplantar amb alguna xicoteta modificació (incorporant majúscules o minúscules, canviant l'extensió...).
També cal veure què diu l'assumpte, ja que sol incloure conceptes com ara "urgent" i diu que el compte s'ha suspés o que cal actualitzar o activar alguna dada.
Avacu insta també a comprovar a qui s'adreça el correu, ja que no van personalitzats, sinó que s'encapçalen amb fórmules com "Estimat client", "Benvolgut usuari", així com la manera d'escriure-ho.
Per tot això, si es rep un correu amb aquestes característiques, és més que probable que siga un de maliciós, que únicament pretén aconseguir les nostres claus o altres dades personals. En cas de dubte, sempre es pot contactar directament amb l'entitat bancària per a verificar la veracitat dels correus.
Més llegit
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Moren tres banyistes a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Qui, quant i com acollir-se a les noves tarifes del transport públic que entren en vigor este dimarts?
-
Laura Morell, sobre la llei Bolaños: “La reforma només pretén el control des de dins del poder judicial”
-
Els senyals de trànsit s'adapten als nous temps
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
30.06.2025 | A la fresca
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
29.06.2025 | Amunt i avall | Tercera Part