Augment de massa forestal i estiu sec, perills addicionals en aquesta campanya contra els incendis
El Centre de Coordinació d’Emergències posa en marxa el pla de prevenció d'incendis d’aquest estiu
Aquest matí ha tingut lloc al Centre de Coordinació d’Emergències la reunió per a posar en marxa el pla de prevenció d'incendis d’aquest estiu, una campanya que es planteja amb preocupació principalment per l’augment de la massa vegetal durant aquests mesos.
L’abundant massa forestal, que és conseqüència d'un increment del 30% de la quantitat de pluges durant la primavera, suposa un perill addicional pel que fa al risc de foc. Quan es seca la vegetació es converteix en un volum de brosses potencialment inflamables. Aquesta situació, sumada les previsions d’un estiu sec, fan que la Comunitat Valenciana s’estiga preparant per a un dels estius possiblement més difícils quant a la prevenció d’incendis forestals.
La Comunitat Valenciana va acabar el 2020 amb el millor registre quant a incendis de les últimes dècades, encara així, cal no abaixar la guàrdia. Ara el repte radica a complir els objectius del pla preventiu apostant per l’augment del pressupost i procurant en tot cas evitar episodis de risc quant a incendis forestals.
Més llegit
-
Quatre valencians desapareguts en naufragar una embarcació turística a Indonèsia
-
L'últim cap de setmana de l'any serà plujós
-
Cúmul d'incendis l'endemà de Nadal: tres declarats en vivendes a l'Horta Sud i Albaida en les últimes hores
-
Mor una dona de 79 anys en l'incendi d'un habitatge a l'avinguda del Professor López Piñero de València
-
Trànsit afirma que l'assegurança de patinets no serà obligatòria fins que el registre estiga operatiu
-
L’últim cap de setmana de l’any estarà marcat per la pluja i l’oratge inestable