Atenció primària demana a Sanitat que els pacients sol·liciten la baixa laboral sense anar a consulta
D’aquesta manera, guanyarien temps per a atendre altres pacients i s’agilitzaria el procediment administratiu
El 20% de les consultes diàries dels metges i metgesses d'atenció primària –una mitjana de cinc a sis– són per a gestionar una baixa o una alta laboral. Aquests tipus de tràmits administratius els lleven temps d'atenció a altres pacients. Per evitar-ho, el Fòrum de Metges d'Atenció Primària ha proposat a Sanitat que facilite altres vies als pacients per agilitzar el procés.
Entre les propostes han suggerit que, igual com durant la pandèmia, es puga donar una baixa estimada en què no siga necessari tornar al metge a arreplegar l'alta. Javier Blanquer, vicepresident de l’Associació Valenciana de Medicina Familiar, ha argumentat que “l’objectiu és evitar fer que el pacient vaja atabalat d’un lloc a un altre per la impressió d’un paper que no és necessari tindre des de fa dos anys”.
D'aquesta manera, també recomanen que una baixa es puga emetre en un servei d'urgències o de ginecologia, per exemple, sense necessitat que la pacient haja de passar pel metge de família. També volen que hi haja un formulari únic de baixa per a totes les mutualitats, i s'hi elimine la informació que no siga clínica i que sovint el metge desconeix.
Els pacients consultats per À Punt han reconegut que, en tot el que siga millorar l'atenció, estan d'acord. De moment, les peticions les han traslladades a la Conselleria i al Ministeri de Sanitat, ja que volen que siguen efectives el 2023.
Més llegit
-
Una nova avaria elèctrica a l’estació València Sud causa retards en les línies L1, L2 i L7
-
L'alcaldessa de València: "Farem una ordenança de neteja molt dura, amb sancions de fins a 3.000 euros"
-
Investiguen una dona per haver provocat, presumptament, un incendi a Onda
-
RTVE informa que la decisió del consell d'administració no impedix la celebració del Benidorm Fest
-
"Gaza està en flames": Israel inicia la invasió de la capital de la Franja
-
Onda instal·larà refrigeradors en tots els centres educatius per a combatre la calor dels mesos d’estiu
Més vist
Més escoltat
-
17.09.25 | Amunt i avall | Segona Part
-
17.09.2025 | Les notícies del migdia
-
17.09.2025 | Cadena de valor T8 | L'ocupació a Espanya
-
16.09.2025 | Alberto Baño i Pilu Fontan presenten la comèdia ‘Canviarem bolquers segons el BOE’
-
17.09.2025 | Les notícies del matí
-
17.09.2025 | “Memòries i patrimonis personals” un projecte per recuperar béns afectats per la DANA